در هفته ای که گذشت؛

بورس تهران پر بازده‌ترین در میان ۱۷ بورس معتبر بین المللی شناخته شد

شاخص بورس تهران با رشد ۲.۳ درصدی در هفته گذشته، بیشترین بازدهی را در میان ۱۷ شاخص معتبر بین المللی به خود اختصاص داد.

بورس تهران پر بازده‌ترین در میان ۱۷ بورس معتبر بین المللی شناخته شد
کد خبر: 129548
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- بر اساس گزارش هفتگی منتشر شده توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران، در هفته گذشته شاخص کل(ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 2.3 درصد، شاخص کل (هم وزن) 1.6 درصد و شاخص قیمت(ارزش وزنی) 1.4 درصد و شاخص قیمت (هم وزن) 1.3 درصد نسبت به پایان هفته قبل تر افزایش داشته اند.
این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون شاخص کل (ارزش وزنی) افت 5 درصدی را تجربه و شاخص کل ­ هم وزن رشد 5.3 درصدی را از آن خود کرده است.
همچنین اختلاف بازدهی بین شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن در این مدت حاکی از عملکرد بهتر شرکتهای متوسط و کوچکتر در مقایسه با شرکتهای بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است.
افزون بر این؛ در هفته ای که گذشت شاخص فرابورس ایران نیز 1.5 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 1.2 درصد و قیمت دلار مبادله ای 0.1 درصد رشد و قیمت یورو مبادله ای 0.1 درصد افت داشته است.
بر اساس این گزارش که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 شاخص معتبر بورس های خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، در هفته گذشته حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل تر به ترتیب 13 و 10 درصد کاهش پیدا کرده است و سه صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "سرمایه‌گذاری‌ها" و "فلزات اساسی" به ترتیب با 25.9، 16.7 و 16 درصد از حجم معاملات هفتگی و بیش از 58 درصد حجم معاملات را از آن خود کرده‌اند.
صنعت "فلزات اساسی" هم در این مدت با بازدهی مثبت 10.5 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت "ساخت محصولات فلزی" با افت 6.7 درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد. در میان شرکتها هم در هفته گذشته، "فنرسازی زر" با افزایش 24.5 درصدی و "تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی" با کاهش 10.9 درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته اند.
در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران هم در این مدت قیمت صندوق سپهر اندیشه نوین با رشد 2.3 درصدی، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد و در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی(NAV)، صندوق شاخص سی شرکت فیروزه با 2.8 درصد رشد، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی های را از آن خود کرده است.
این گزارش می افزاید: در 30 روز منتهی به ششم مردادماه امسال در بازارهای جهانی، قیمت تمامی فلزات اساسی با رشد همراه بوده و در این میان نیکل با 15.6 درصد، بیشترین و آلومینیوم با 0.3 درصد، کمترین افزایش قیمت را داشته است.
بعلاوه این که قیمت انواع نفت نیز در هفته ای که گذشت با کاهش همراه بوده و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 6.7، 7.8 و 5.2 درصد کاهش پیدا کرده است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها