کد خبر: 129645
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حسن عباسی بازداشت شد/ارتش در انتظار رای دادگاه

سایت "اندیشکده یقین" نوشت: حسن عباسی امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ با شکایت ارتش در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد.

حسن عباسی بازداشت شد/ارتش در انتظار رای دادگاه
کد خبر: 129645
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- سایت "اندیشکده یقین" نوشت: حسن عباسی امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ با شکایت ارتش در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد.

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین (مرکز بررسی‌های دکترینال بدون مرز) است.

دادسرا برای او قرار وثیقه صادر کرده بود که به دلیل عدم تودیع وثیقه، راهی بازداشتگاه شد.

قبل از این فیلمی از سخنرانی عباسی در اینترنت منتشر شد که نشان می داد عباسی عبارت هایی را علیه ارتش ایران مطرح کرده است. او پس از این از ارتش عذرخواهی کرد.

حسن عباسی در بخشی از سخنان خود گفته بود «ا گر کشور را آب ببرد، ارتش در پادگان‌هاست و کار خودش را می‌کند و کاری ندارد. » که در همین راستا امیرپوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به اظهارات حسن عباسی عنوان کرد: او باید هر چه سریع‌تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار ایران اسلامی عذرخواهی کند و در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

مقامات سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در سخنانی جداگانه نسبت به اهانت حسن عباسی به ارتش جمهوری اسلامی واکشن های تندی از خود نشان دادند.

محسن رضایی نیز در صفحه ایستاگرام خود در واکنش به این اظهارات از روزهایی یاد کرد که رادیو بغداد، هر روز داستان‌‌هایی از دعوای ارتش و سپاه می‌ساخت و این دروغ‌های خنده‌دار، اسباب سرگرمی را فراهم می‌کرد.

سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح هم در پاسخ به اظهارات حسن عباسی خاطر نشان کرد که به احدی اجازه اهانت به نیروهای مسلح را نمی‌دهیم.

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اشاره به اظهارات عباسی تاکید کرد:‌ هر کسی در هر مقامی و هر جایگاهی دانسته یا نادانسته حرفی بزند که منجر به تضعیف نیروهای مسلح شود، در زمین دشمن بازی کرده است.

همچنین دادستان نظامی تهران اعلام کرد که بر اساس وظایف قانونی خود و به منظور جلوگیری از خدشه وارد آمدن به وحدت و جایگاه نیروهای مسلح، آقای حسن عباسی را به عنوان متهم احضار و طی دو جلسه از وی تحقیق به عمل آمده است.

با توجه به شواهد و قرائن موجود، درباره وی به اتهام نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح، با توجه به سوابق قبلی، قرار وثیقه صادر ولی به دلیل خودداری نامبرده از تودیع وثیقه، روانه بازداشتگاه شد.

بنا به گزارش تسنیم در گفتگویی یک منبع مطلع با اشاره به بازداشت حسن عباسی با شکایت ارتش گفت:‌ این مسئله مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عذرخواهی آقای عباسی آیا ارتش بنای پس گرفتن شکایت خود از وی را دارد یا خیر؟ گفت:‌ در خصوص این مسئله بنای صحبت زیاد نداریم اما منتظر رای دادگاه هستیم و این موضوع مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها