حقوق‌های نجومی شرعی نیست و وجهه اسلامی ندارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حقوق‌های نجومی این‌چنینی شرعی نیست و وجهه اسلامی ندارد.

حقوق‌های نجومی شرعی نیست و وجهه اسلامی ندارد
کد خبر: 129691
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان آیه‌ای در مقابله با فساد و اموال حرام اظهار کرد: یادمان باشد در زندگی‌مان مال حرام وارد نشود. در خطبه هفته‌های پیشین در مورد حقوق‌های نجومی سخنانی گفتم؛ برخی اعتراض و انتقادهایی داشتند که پاسخ آنها را می‌دهم؛ یکی این بود که کار آنها قانونی بوده است و قانون به آنها اجازه داده است.

او اضافه کرد: اولا بدانید زمانی که مردم ایران به جمهوری اسلامی رایی بالا دادند، گفتند هر چیزی که خلاف اسلام باشد را ما نمی‌پذیریم. فقها هم جمله‌ای دارند به نام ثبوت و اثبات؛ یکی از معانی فقه ما عقل است؛ فقها و مراجع بر اساس قرآن، سنت، روایات و عقل و اجماع فتوا می‌دهند. حال می‌توان فکر کرد که چنین کاری بر اساس منطق باشد و فقها قبول کرده‌اند کسانی که پشت‌های میز می‌نشینند و همه نوع خوراکی جلوی رویشان است، حقوقشان ۱۰ تا ۴۰ میلیون بگیرند و از آن سو کارگری بیچاره‌ای که در عمق ۱۰۰ متری در حالی که هر لحظه تنفسش مشکل دارد، کار می‌کند ، ۱ میلیون حقوق بگیرد! آیا چنین چیزی می‌شود؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران به ماجرای حضرت علی (ع) و عقیل اشاره و خاطرنشان کرد: با این روایات آیا می‌توان پذیرفت این حقوق‌ها بر پایه اسلام باشد.

موحدی کرمانی تصریح کرد: حقوق‌های نجومی این‌چنینی شرعی نیست و وجهه اسلامی ندارد. البته الان مجلس موظف شده این حقوق‌ها را بررسی کنند.

او با اشاره به این‌که برخی می‌گویند دریافت‌کنندگان حقوق‌های نامتعارف از نادرست بودن اقدام خود بی‌اطلاع بودند، خاطرنشان کرد: اکنون که آنها از نادرست بودن و نامشروع بودن این اموال مطلع شده‌اند، دیگر این اموال مشروع نیست، بنابر این وظیفه این افراد بازگرداندن تمامی اموال است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به بازگرداندن بخشی از حقوق‌های نامتعارف، از کسانی که این اموال را به خزانه بازگردانده‌اند، تشکر کرد و گفت: موضوع تنها مربوط به حقوق‌ نامتعارف نیست. بلکه علاوه بر حقوق‌های نامتعارف، مسئله پاداش‌ها، وام‌ها و مزایای دیگر نیز مطرح است.

موحدی کرمانی در پایان با اشاره به شیطنت‌های دولت آل‌سعود در جریان برگزاری مراسم حج، گفت: کسانی که مانع از حضور مسلمانان در حج شده‌اند، به نفرین این مسلمانان گرفتار می‌شوند و بنابر نص صریح قرآن، این افراد هم در دنیا رسوا می‌شوند و هم در آخرت به عذابی الیم دچار خواهند شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها