جای‌گیری شاخص کل در فاز استراحت

شاخص کل بورس که از دیروز وارد مرحله اصلاحی شده است، در جریان معاملات امروز (سه شنبه) با 43 واحد رشد و ثبت رقم 78 هزار و 368 واحد به کار خود پایان داد.

جای‌گیری شاخص کل در فاز استراحت
کد خبر: 129865
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- روند صعودی شاخص کل بورس از دیروز (دوشنبه) متوقف و مرحله استراحت یا اصلاح شاخص آغاز شده است.
به باور شماری از کارشناسان این استراحت می تواند آغازگر موج جدید رشد باشد. برخی دیگر از صاحبنظران نیز بر این باورند که پس از رشد شاخص در هفته های گذشته، برگزاری مجامع و انتصاب رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، ورود شاخص به مدار اصلاح می تواند در گام بعد به شکلگیری موج نزولی منجر شود.
حجم معاملات بازار سرمایه پس از افت دیروز کاهش یافت و امروز بیش از 775 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 233 میلیارد ریال در 63 هزار نوبت خرید و فروش شد.
در معاملات امروز گروه فلزات و مخابرات تاثیر مثبت بر شاخص داشت و بر این اساس، نمادهای فخوز (فولاد خوزستان)، فملی (صنایع ملی مس)، فولاد (فولاد مبارکه) و اخابر (مخابرات) رشد کرد، در مقابل نمادهای تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، خودرو (ایران خودرو) و پارسان (نفت و گاز پارسیان) با تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.
در معاملات امروز همه شاخص های اصلی بازار سرمایه بجز شاخص بازار دوم رشد کرد. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 15 واحد، شاخص کل (هم وزن) هفت واحد، شاخص قیمت (هم وزن) پنج واحد، شاخص آزاد شناور 13 واحد و شاخص بازار اول 98 واحد بالا رفت.
تنها شاخص منفی امروز بازار شاخص بازار دوم بود که 301 واحد کاهش یافت.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم توسعه معادن و فلزات، حق تقدم داروسازی دکتر عبیدی، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن، فولاد امیرکبیر کاشان و تولید مواد اولیه داروپخش تعلق داشت.
بیشترین کاهش قیمت نیز به نام حق تقدم سیمان سپاهان، حق تقدم سیمان فارس و خوزستان، حق تقدم فولاد خراسان، حق تقدم عمران و توسعه فارس و ایران ارقام ثبت شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها