کد خبر: 129991
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رشد کم‌جان شاخص کل در اولین روز هفته

در اولین روز معاملاتی این هفته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل ۲۸ واحد رشد کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۲۱۸ واحد رسید.

رشد کم‌جان شاخص کل در اولین روز هفته
کد خبر: 129991
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز (شنبه ۲۳ مرداد) از ابتدای بازشدن معاملات با افت‌هایی مواجه شد و در کمترین حالت در تراز ۷۸ هزار و ۱۰۰ واحدی قرار گرفت. اما از آن لحظه به بعد رشد کرد و در تراز ۷۸ هزار و ۲۱۹ واحدی به کار خود خاتمه داد.

امروز نماگر کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نسبت به اخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۲۸ واحد رشد کرد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۲۵ واحد صعود کرد و به مقدار ۱۴ هزار و ۴۴۶ واحدی رسید. همچنین شاخص آزاد شناور تنها با ۲.۸ رشد رقم ۷۸ هزار ۶۷۰ واحدی را تجربه کرد.

شاخص بازار اول با ۳۵ واحد رشد به عدد ۵۵ هزار و ۳۸۴ رسید و شاخص بازار دوم با ۲۷ واحد کاهش رقم ۱۶۷ هزار و ۲۴۱ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران، ماشین سازی اراک و پالایش نفت اصفهان به ترتیب با ۴۶، ۲۳،۱۹ واحد تاثیر در شاخص کل بیشترین نقش را در رشد نماگر بازار داشتند.

از طرفی پتروشیمی فجر فولاد خوزستان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با ۲۲،۱۹،۱۸ واحد تاثیر منفی سعی کردند نگذارند تا دماسنج بازار بیش از این رشد کند.

ارزش معاملات اولین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در این هفته به رقم ۲۳۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۳ هزار و ۴۱۶ نوبت داد و ستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های موتوژن، سیمان آرتا اردبیل و صنایع شیمیایی سینا به علت تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت سایپا امروز بیشترین ارزش و حجم معامله را به خود اختصاص داد. به طوری که بعد از سایپا، پارس‌خودرو، سرمایه گذاری سایپا و زامیاد به ترتیب بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

از طرفی آیفکس امروز ۱.۱ واحد افت کرد و به رقم ۸۱۶ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۰۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۱۶ میلیون و ۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸ هزار و ۶۱۸ نوبت داد و ستد بود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها