کد خبر: 130112
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

دادستان تهران خبر داد:

دادستان ویژه روحانیت مانع حضور رئیس جمهور اصلاحات برای تماشای تاتر شد

جعفری دولت آبادی گفت: نمی توان با کسانی که به طور شبکه ای مرکز فساد و فحشا آماده می‌کنند، یا مجالس مختلط لهو و لعب برگزار کرده و در آن مشروب و مانند آن مصرف می کنند، یا استخر پارتی برپا می کنند، و یا به نحو سازمان یافته افراد را به فساد و فحشا تشویق می‌ کنند، با نصیحت برخورد کرد و ضرورت دارد طبق مقررات جزایی تحت تعقیب قرار گیرند.

دادستان ویژه روحانیت مانع حضور رئیس جمهور اصلاحات برای تماشای تاتر شد
کد خبر: 130112
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - جعفری دولت آبادی دادستان تهران امروز ( 26 مرداد ماه ) در هشتمین نشست دادستانی تهران که با موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان‌ ها برگزار شد، از صدور قرار وثیقه ۲۹میلیاردتومانی از بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد که پرونده مطروحه با اعلام شکایت سازمان هلال احمردر دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرد که به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

رسانه ها پیشتر از شکایت هلال احمر علیه یاسین رامین خبر داده بودند.

17 مرداد ماه سید امیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران با اعلام این که دادستانی تهران به طور ویژه در حال بررسی پرونده متهم شرکت رشد هلال احمر که هم اکنون منحل شده است می باشد، بیان کرده بود که : این متهم تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج است و ما منتظر اعلام نتیجه این دادگاه هستیم.

یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین و سوسن صفاوردی است که هر دو در حلقه مدیریتی دولت محمود احمدی نژاد قرار داشتند. او همچنین همسر مهناز افشار بازیگر سینما است.

یکی دیگر از موضوعاتی که مورد توجه جعفری دولت آبادی در جلسه امروز قرار گرفت، خودکشی همزمان دو خواهر در عصر روز شنبه (۹۵/۵۲۳) با شیوه پرتاب از یک ساختمان در غرب تهران بود.

او در همین رابطه گفت: چنین رخدادهایی اگر چه شمار آن اندک است، در حوزه آسیب های اجتماعی قرار دارد که ماهیتی متفاوت از دیگر مسائل دارد و از پیچیدگی برخوردار بوده و مستلزم برنامه‌ریزی بیشتری به ویژه در حوزه جوانان توسط مسؤولان است.

او همچنین با اشاره به خودکشی مسئول مالی حزب کارگزاران طی هفته گذشته، مستند به وصیت‌نامه‌ی باقی مانده از متوفی، انگیزه‌ی این اقدام را مشکلات مالی اعلام کرد.

دادستان تهران در صحبت هایش خطاب به رسانه ها با توصیه به رسانه‌ها مبنی بر این که در انتشار اخبار قضایی و اظهارات مسئولان دقت کنند، گفت که هر اتفاقی که در تهران رخ می‌دهد را به دادسرای تهران مرتبط می‌کنند. این در حالی است که شهر تهران دو دادستان دیگر شامل نظامی و ویژه روحانیت نیز دارد. دولت آبادی ادامه داد: موضوع انعکاس خبر منع حضور فردی در تهران برای مشاهده یک تئاتر در سایت‌های خبری مرتبط با اقدام دادستانی ویژه روحانیت بوده است، نه دادستانی تهران.

اشاره او به رئیس جمهور دوران اصلاحات است که برای تماشای نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به تالار وحدت رفته بود اما ماموران دادستانی مانع از حضور وی در سالن نمایش شدند.

این موضوع باعث شد که الیاس حضرتی نماینده مجلس تهران به آن واکنش نشان دهد و 20 مرداد ماه در مجلس بیان کند که کسانی که از چاپ عکس و انتشار اخبار مربوط به آقای خاتمی ممانعت می‌کنند و اخیراً از این‌که برای تماشای یک تئاتر به تالار وحدت بروند نیز جلوگیری کرده‌اند، باید پاسخگو باشند که به استناد کدام قانون دست به چنین کاری می‌زنند.

گزیده ای از صحبت های دادستان تهران در ادامه می آید:

*قضات دادسرا از ابتدای سال جاری ۴۰۰ مورد بازدید از زندان‌های استان تهران داشته‌اند و این اقدام بزرگی است که تا کنون سابقه نداشته است.

* رسیدگی به وضعیت و اداره‌ی موسسه اعتباری که بیش از پانصد شعبه و یک میلیون سپرده‌گذار داشته است، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با موضوع انجام شده است.

*یک متهم ایرانی دوتابعیتی در هفته گذشته در تهران دستگیر و بازداشت شده است. او مرتبط با سرویس جاسوسی انگلیس بوده و در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.

*نباید تصور شود که اگر با دشمن به توافق رسیدیم از اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران دست بر خواهد داشت. آمریکا درصدد است تفکرات و رفتارها را تغییر دهد و از افرادی حمایت می‌کند که مانند آن‌ها فکر کنند. اقدامات و طراحی دشمن به ویژه امریکایی ها در حوزه نفوذ به گونه ای نیست که با توافقات فیمابین از میان برود و دشمنی آن ها که از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته و به طرق دیگر ادامه خواهد یافت، مگر این که ما از اهداف انقلاب اسلامی دست برداریم.

*نمی توان با کسانی که به طور شبکه ای مرکز فساد و فحشا آماده می‌کنند، یا مجالس مختلط لهو و لعب برگزار کرده و در آن مشروب و مانند آن مصرف می کنند، یا استخر پارتی برپا می کنند، و یا به نحو سازمان یافته افراد را به فساد و فحشا تشویق می‌ کنند، با نصیحت برخورد کرد و ضرورت دارد طبق مقررات جزایی تحت تعقیب قرار گیرند.

* این که در جرایم مهم و سازمان‌یافته به تدابیر و اقدامات سلبی معتقد باشیم با اقدامات فرهنگی، ایجابی و پیشگیرانه، مغایرتی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها