آیت الله هاشمی رفسنجانی:

بهانه‌گیری‌های حسودان در مسیر پیشرفت دانشگاه آزاد خللی ایجاد نکرده است

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:به خاطر ماهیت مردمی دانشگاه آزاد اسلامی و نیازی که جامعه به آن دارد، هیچ یک از موانع سیاسی و بهانه‌گیری‌های حسودان نتوانسته در مسیر پیشرفت این دانشگاه خللی ایجاد نماید.

بهانه‌گیری‌های حسودان در مسیر پیشرفت دانشگاه آزاد خللی ایجاد نکرده است
کد خبر: 130180
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ظهر امروز در دیدار استادان و دانشجویان نخبه علم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی، با تبریک میلاد امام رضا(ع) و تبریک موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات گوناگون داخلی و بین‌المللی، به خصوص مسابقات علمی و رباتیک جهانی، گفت: تجاری سازی تحقیقات دانشجویان و استادان یکی از آرزوهای دیرین ما در ایران بود که در مقطع فعلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی عملی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح مانع‌تراشی‌های همیشگی بر سر پیشرفت‌ دانشگاه آزاد اسلامی، بر نقش مردم در مقاطع مختلف این دانشگاه تأکید کرد و گفت: به خاطر ماهیت مردمی این دانشگاه و نیازی که جامعه به آن دارد، هیچ یک از موانع سیاسی و بهانه‌گیری‌های حسودان نتوانسته در مسیر پیشرفت این دانشگاه خللی ایجاد نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ورود دانشگاه آزاد اسلامی به صنعت رباتیک را بسیار امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: در افق آینده، ایران یکی از کشورهای مطرح در این صنعت جوان خواهد بود و شاهدیم که دانشجویان جوان دانشگاه آزاد اسلامی در میادین بین‌المللی از کشورها و دانشگاه‌های پیشرفته و بزرگ سبقت می‌گیرند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به یکی از سفرهای خویش در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب به ژاپن، گفت: به عنوان یک مهمان دیپلماتیک مرا به بازدید یکی از ربات‌های بسیار ساده برده بودند و به آن افتخار می‌کردند و امروز این ما هستیم که با افتخار می‌توانیم بگوییم که دانشجویان جوان ما در ابعاد مختلف رباتیک نوآوری دارند.

ایشان وجود 900 شرکت دانش‌بنیان و چندین مراکز رشد در سطوح مختلف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را برای حرکت جامعه به سوی پیوند دانشگاه و صنعت مهم دانست و گفت: استعدادهای دانشجویان جوان و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی کشور را در حالت جهشی به سوی پیشرفت علمی، فنی، صنعتی و تکنولوژی قرار خواهد داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را باعث شناسایی استعدادهای ایرانی در جهان دانست و با اشاره به موفقیت‌های واحد ایلخچی این دانشگاه، گفت: بی‌دلیل نیست که کشورهای بزرگ از ما می‌خواهند که در شهرهای مهم آنان دفتر و با دانشگاه‌های مهم آنان تبادل استاد و دانشجو داشته باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دعوت از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی در جمع 7 کشور آغاز کننده‌ی صنعت ایتر و احداث کننده‌ی اولین نیروگاه جوش هسته‌ای در کشور فرانسه را نشان از موفقیت‌های این دانشگاه و به تبع آن جمهوری اسلامی دانست و گفت: همین الان یکی از استادان این دانشگاه به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی با دانشمندان و محققان صنعت ایتر در 7 کشور مهم دنیا مشغول گفت‌وگو می‌باشد، تا از توانایی‌های جوانان ایرانی در جهت پیشرفت دانش جامعه‌ی بشری استفاده شود.

ایشان با تشکر از همه‌ی کسانی که در موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی نقش داشتند، از خدمات دکتر جاسبی یاد کرد و گفت: به یاد داشته باشیم، دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی کار خود را شروع کرده بود که به خاطر فضای سیاسی و همچنین ادبیات مارکسیستی حاکم بر رسانه‌های کشور کارهای غیردولتی، به خصوص در بخش آموزش، تکفیر می‌شد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این جمله که «دانشگاه آزاد اسلامی از همه‌ی موانع عبور کرده»، گفت: مطمئناً حسودان و مخالفان این راه آرام نخواهند نشست، اما وظیفه‌ی کسانی که اهدافی بزرگ در مسیر زندگی و برای پیشرفت کشور دارند، استقامت در مسیر برای اعتلای کشور است.

گفتنی است، چندی پیش بزرگترین و معتبرترین رقابت روباتیک جهان در لایپزیک آلمان برگزار شد که حاصل آن کسب 6 مقام برای تیمMRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و یک مقام سوم برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی بود و تیمMRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان پرافتخارترین تیم این دوره از مسابقات برگزیده شد.

در این دوره از مسابقات، تیم روبات فوتبالیست سایز کوچک MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین قهرمان جهان شد و در لیگ روبات شبیه‌ساز عامل امداد در رقابت اصلی و لیگ روبات شبیه‌ساز عامل امداد در شاخه توسعه زیرساخت، این تیم توانست مقام نخست جهان را از آن خود کند. در لیگ امدادگر واقعی نیز با اختلاف 8 امتیاز نایب‌ قهرمان شد. تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز در لیگ فوتبالیست انسان‌نما به مقام سوم جهان رسید.

در آغاز این دیدار، آقای دکتر موسی‌خانی، رئیس کمیته ملی روبوکاپ کشور و همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های دانش رباتیک، گفت: در انقلاب چهارم صنعتی، کاربرد هوش مصنوعی بر محور تعامل انسان و ربات قرار دارد و با توجه به مباحث مطرح شده، لزوم سیاستگزاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت توجه بیشتر به این حوزه، خواست و تقاضای دانشجویان است.

وی در ادامه به موفقیت‌های دانشجویان درمسابقات جهانی روبوکاپ 2016 اشاره کرد و گفت: 6 مقام توسط واحد قزوین و یک مقام توسط واحد ایلخچی نشانه‌ی توانایی جوانان ایرانی است.

آقای مهدی دادور، سرپرست آزمایشگاه ربات امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان نماینده دانشجویان و محققین نیز، گفت: امروز ربات‌ها به عنوان عامل تعیین کننده در صنعت تبدیل شدند.

وی اظهار داشت: ربات‌ها در صنایع اتوماسیون، الکترونیک، دارویی و پزشکی نقش آفرینی می‌کنند، به طوری که در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار ربات صنعتی در دنیا مشغول فعالیت هستند.
در ادامه، دکتر رنجبران، رئیس واحد ایلخچی و دکتر انگجی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی (تبریز) نیز به بیان دیدگاه‌های خویش در اهمیت صنعت رباتیک در تکنولوژی و صنعت پرداختند و سپس دکتر حمید میرزاده، در سخنانی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از مدل‌های توسعه علم در جهان دانست و با اشاره به پیشرفت‌های رباتیک در کشور، گفت: هوشمند سازی به مثابه‌ی کاهش هزینه‌ها حرف اول را می‌زند و دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا کنسرسیومی متشکل از 21 واحد دانشگاهی تشکیل داده که تاکنون علاوه بر تحقیقات جامع، 14 قرارداد تجاری سازی رباتیک با بخش صنعت بسته است.

وی با ابراز تأسف از افزایش سکته‌های قلبی و مغزی در ایران، مژده‌ی ساخت رباتی برای لایروبی عروق داد و گفت: 900 شرکت دانش‌بنیان یا واحد فناور در این دانشگاه تشکیل شده که 80 درصد این شرکت‌ها مربوط به سه سال اخیر می‌باشد.

دکتر میرزاده رتبه 104 دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تولید علم در دنیا را افتخارآمیز دانست و گفت: با تمام توان خویش برای ارتقاء جایگاه ایران در جهان تلاش خواهیم کرد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها