کد خبر: 130230
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

وزیر دفاع: عمده نیاز جریان مقاومت از صنایع دفاعی ایران تامین می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت:‌ تجهیزاتی که در اختیار مقاوت قرار می‌گیرد در مقایسه با تجهیزاتی که صاحبان قدرت در اختیار معارضان قرار می دهند، از کاربری و اثربخشی بالایی برخورد است حتی در برخی تجهیزات توانایی‌ها برابر با تجهیزات و جنگ‌افزارهای آنهاست.

وزیر دفاع: عمده نیاز جریان مقاومت از صنایع دفاعی ایران تامین می‌شود
کد خبر: 130230
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین-حسین دهقان در سخنان پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور ،‌ گفت: ملت ما قدردان و قدرشناس مقاومت آزادگان و پیامبری انقلاب در زندان‌های سیاه دژخیمان هستند.

وی 28 مرداد را سالروز کودتای آمریکایی‌ها علیه دولت ایران و نقطه آغازی برای وضعیت جدید سیاسی کشور در دوران معاصر دانست و افزود: آمریکایی‌ها با این اقدام خود خیلی چیزها را به تاراج بردند و زندان و تبعید و اعدام و آنچه که توانستند به کار گرفتند تا اصلالت‌های دینی و مذهبی و انقلابی مردم را نابود کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: فصل جدیدی از تاریخ حیات جوامع و ملل مختلف در دوران اخیر به وجود آمد و آن هم بحث 11 سپتامبر و به دنبال آن حمله آمریکا به عراق و افغانستان بود. این تهاجم پیامدهای تاثیرگذار و گسترده‌ای به همراه داشت به نحوی که منطقه و همه دنیا را درگیر خود کرد. آمریکایی‌ها به اعتبار اینکه می‌گفتند در جهان مراکزی وجود دارد که تربیت تروریسم می‌کنند و آنها را حمایت و تقویت می‌کنند و به این شکل امنیت آمریکا و هم‌پیمانانش را مورد حمله قرار می‌دهد، ایده خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید را مطرح کردند و دنبال آن بودند دولتهای وابسته، مستبد و بدون پشتوانه مردمی را جایگزین دولت‌های بر آمده از انتخاب مردم کنند. تصور کردند با طرح شعار ثبات، صلح و امنیت می‌توانند زمینه حضور دائمی خود را برای حصول به اهداف شان در منطقه فراهم کنند اما حرکت‌شان در آغاز با شکست روبرو شد و نتایج عکسی دریافت کردند.

دهقان ادامه داد: در این میان راهبرد جدیدی را در پیش گرفتند و برای حضور در منطقه با کمترین هزینه برای تامین منافع و تضمین امنیت اسراییل چندین کار را دنبال کردند. اول اینکه کاری کنند که نیاز به پرداخت هزینه از جیب خود برای تامین امنیت خودشان نداشته باشند. دوم، جریان‌هایی را ایجاد کنند که علاوه بر از بین رفتن امنیت و ثبات، دائما ظرفیت ملت‌های در مقابل آمریکا دچار فرسایش شود به همین دلیل آمدند و بحث از بین بردن ظرفیت‌های انقلابی کشورهای منطقه را دنبال کنند و حماس و لبنان را هدف قرار دادند.

وی افزود: از سوی دیگر اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی را در برنامه خود قرار دادند تا قادر باشند کشورهای اسلامی را در موضع تقابلی با اسلام انقلابی و نظام جمهوری اسلامی قرار دهند و سرمایه ملت‌های منطقه به ویژه دلارهای نفتی عربستان را برای خرید سلاح و پرداخت هزینه حضور آنان به کار گرفتند و فکر کردند می‌توانند مسیر حرکت انقلابی ملت ایران که پایه و منشاء سایر دولت‌های اسلامی بود را از بین ببرند به همین دلیل جریان‌های تروریستی، صهیونیستی و ضد اسلامی را راه انداختند و وضعیت بی‌ثبات و ناامن را در منطقه شکل دادند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان با تشریح وضعیت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان، گفت: امروز در وضعیتی قرار داریم که تمامی سیاست‌های به ظاهر طراحی شده توسط استراتژیست‌های غربی با شکست مواجه شده است. امروز تنها و یگانه ملت و کشوری که در صحنه مقابله با حضور، نفوذ و دخالت آمریکا ایستاده است، ایران اسلامی تحت رهبری مقام معظم رهبری است. اما توان ایستادی ایران از کجاست؟ براساس اصول پذیرفته شده جهانی احترام به خواسته‌ها و آرمان‌های ملت از طرف همگان بدیهی‌ترین اصل برای صلح و ثبات و امنیت است. دومین عامل احترام به خواست ملت‌ها و احترام به دولت‌های مردمی است. اگر اینها باشد می‌توان انتظار وجود امنیت، صلح و ثبات هم داشت اما رژیم صهیونیستی و نظام استکبار نمی‌توانند این دو اصل را تحمل کنند.

دهقان افزود: آنچه چیزی که می‌تواند در کنار این دو اصل منجر به ثبات و امنیت کشورها شود، قدرت دفاعی است. این قدرت، ملت ایران را در برابر هر تهدیدی بیمه کرده است. امروز از ظرفیتی برخور داریم که هر تهدید و تجاوزی را با شکست روبرو می‌کنیم. صنایع دفاعی ما با بهره‌مندی از پژوهشگران، صنعت‌گران و دانش گسترده نظامی و انگیزه الهی و روحیه جهادی به چند ویژگی در صنایع دفاع دست یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دفاعی کشور ضمن تامین تمامی اقلام نظامی کشور بر مبنای دکترین و راهبردهای دفاعی به گونه‌ای سامان یافته است که قادر به تامین همه نیازهای نیروهای مسلح است. توان موشکی‌مان در حدی است که در هر برد عملیاتی مورد نیاز، متناسب با تهدیدها، میزان تخریب و کشندگی بالا با قدت زیاد و با ماندگاری حالت تاکتیکی قابل اعتماد برای حضور به موقع در هر عملیات و خروج از منطقه برای اقدامات متقابل دشمن است. در دقت اصابت، برد و کیفیت موشک‌های‌مان چیزی کم نداریم. قادر به حضور در فضا در فاصله 500 کیلومتری زمین هستیم. در عرصه دریا در عرصه‌های سطحی، زیرسطحی و زیردریایی‌ها قادر به تولید هستیم. در بحث صنایع الکتروکیک امروز به سطحی رسیده‌ایم که قادر به تامین نیازهای امن کشوریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در پایان گفت: اعتقاد عمیق به ضرورت ارتقاء امنیت کشور با استمداد از ائمه و توکل بر خدا دنبال شده است. این ظرفیت در خدمت جریان مقاومت است و عمده نیاز جریان مقاومت از صنایع دفاعی ایران تامین می‌شود. تجهیزاتی که در اختیار مقاومت قرار می‌گیرد در مقایسه با تجهیزاتی که صاحبان قدرت در اختیار معارضان قرار می دهند از کاربری و اثربخشی بالایی برخورد است حتی در برخی تجهیزات توانایی‌ها برابر با تجهیزات و جنگ‌افزارهای آنهاست.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها