کد خبر: 130449
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

نوبخت:

لازم است مردم کاهش تورم را در زندگی خود احساس کنند/تلاش دولت به حرکت در آوردن چرخه اقتصاد در عرصه مالی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تمام همت دولت بر این است که بتواند در دو عرصه سیاست ها ی پولی و مالی، چرخه اقتصاد کشور را به حرکت در آورد.

لازم است مردم کاهش تورم را در زندگی خود احساس کنند/تلاش دولت به حرکت در آوردن چرخه اقتصاد در عرصه مالی
کد خبر: 130449
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین -محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور و شهیدان کارمند استان یزد در مسجد روضه محمدیه این شهر افزود: فعال کردن هفت هزارو 500 واحد تولیدی در کشور در همین راستا بوده است .

به گفته وی دولت در این زمینه موظف شده 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال کردن واحدهای تولیدی و خصوصی و همچنین 37 هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی هزینه کند.

نوبخت اظهار داشت: مردم حق دارند با گذشت سالها مقاومت شاهد بهبود و رونق اقتصادی باشند و برای ما شرط لازم بود که تورم بالای 40درصد به زیر 9 درصد برسد و رکود منفی 6.8 درصد در فصل بهار امسال به 4.4 درصد مثبت برسد .

وی گفت: لازم است که مردم این کاهش تورم را در زندگی خود احساس کنند.

نوبخت خاطر نشان کرد: خدمت گزاران دولت در ادامه راه شهیدان رجایی و باهنر خود را مسئول می دانند که شبانه روز برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

به گفته وی در سال 91 در آمد نفتی دولت 119 میلیارد دلار بود و امسال کل در آمد نفتی 23 میلیارد دلار است و این یعنی اینکه امروز درآمد نداریم و هنر ما بر این است که بتوانیم با همین در آمد کشور را اداره کنیم.

وی توجه دولت به حوزه سلامت را یادآور شد و گفت: سالانه چهار هزارو 800 میلیارد تومان فقط برای خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت هزینه شده و بسیاری از هزینه های بیمارستانی از جیب مردم کاهش یافته و این افتخاری برای دولت تدبیر و امید است.

وی خاطر نشان کرد: دولت، یارانه ها مردم را قطع نکرد و فقط یارانه افراد پر در آمد قطع شد و 26 هر ماه، این مبلغ بدون تاخیر به حساب مردم واریز می شود.

وی با تقدیر و تشکر از اقدامات مجلس شوای اسلامی گفت: از مردم بخاطر انتخاب نمایندگان شایسته تقدیر می کنم، اقدامات مجلس قبلی هم قابل تقدیر است و امروز شاهدیم که در مجلس درگیری میان قوا وجود ندارد و شاهد اتحاد وحدت میان نمایندگان هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس، دولت را همراهی می کند گفت: در سال 93 ، 4.2 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد که الان این رقم به 11 میلیون تن رسیده و در این زمینه خودکفا شده ایم.

وی اظهار کرد: 30 میلیارد تومان باید برای این خرید پرداخت شود که تاکنون شش هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم و بقیه هم مجلس کمک کرده و بزودی مطالبات کشاورزان را پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان یزد 950 هزار میلیارد تومان مصوب شد تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه موظف است تعهدات ریاست جمهوری را عملی کند و از سازمان برنامه و بودجه استان می خواهیم که این مصوبات را پیگیری نماید.

وی به تحریم های اقتصادی دشمن به بهانه انرژی هسته ای اشاره و گفت: به این اتهام چندین قطعنامه علیه کشور ما صادر کردند و ما را در شرایطی قرار دادند که زمینه حمله نظامی همانطوری که با عراق انجام دادند در ایران هم فراهم کنند اما این توطئه هم مانند دیگر توطئه ها بی ثمر ماند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره کننده ای هسته ای ایران افزود: در دولت یازدهم این زمینه فراهم شد که در این مذاکره، مردانه و سربلند بیرون بیاییم.

وی گفت: رسما آژانس، اتهام وارد شده به ما را نادرست اعلام کرد که نشان از سند رسوایی دنیا و حقانیت جمهوری اسلامی بود.

وی به امنیت امروز کشور ما اشاره کرد و گفت: نا امنی امروز دیگر فقط در کشورهای افغانستان، سوریه و عراق نیست بلکه در ترکیه و المان و فرانسه هم رسوخ کرده و این نشان از تلاش های نیروها مسلح، بسیجیان، سپاه، ارتش و سربازان گمنام امام زمان (عج) است که در همه جا حضور دارند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها