کد خبر: 130455
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

بدهی ایران دو روز بعد از آزادی زندانیان آمریکایی پرداخت شد

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ۱.۳ میلیارد دلار بدهی باقیمانده ایران دو روز بعد از پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون دلاری این کشور همزمان با آزادی زندانیان آمریکایی به ایران پرداخته شده است.

بدهی ایران دو روز بعد از آزادی زندانیان آمریکایی پرداخت شد
کد خبر: 130455
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین-الیزابت ترودو معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در خصوص نحوه باز پرداخت ۱.۳ میلیارد دلار سود حاصل از بدهی‌های آمریکا به ایران گفت: من تایید می‌کنم که این مبلغ از صندوق احکام (صندوق دائمی که در سال ۹۵۳ ۱ به منظور پرداخت مبالغی که در دادگاه‌های بین‌المللی علیه آمریکا رای داده شده از آن پرداخت می‌شود) در تاریخ ۱۹ ژانویه(دو روز بعد از پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار بدهی ایران از طریق یک هواپیمای بی نام و نشان و همزمان با آزادی زندانیان آمریکایی) پرداخته شده است و این مبلغ چیزی حدود ۱.۳ میلیارد دلار بهره بدهی‌های آمریکا به ایران بوده که بر مبنای حکم دادگاه لاهه پرداخت شد.


او اضافه کرد: توضیحات بیشتر از طرف وزارت خزانه‌داری باید داده شود اما در این سطح پاسخ را ما به شما خبرنگاران بدهکار بودیم.

ترودو در خصوص نحوه بازپرداخت این بدهی‌ها نیز گفت: ما رویه‌ای داریم که بر مبنای آن در مورد معاملات به طور عمومی صحبت نمی‌کنیم و این در مورد نحوه پرداخت بدهی‌ها نیز صادق است. علت این امر ماهیت محرمانه اینگونه پرداخت‌ها و احترام به حریم خصوصی شرکای بین‌المللی است. برای نحوه پرداخت این بدهی نیز شما را به وزارت خزانه‌داری ارجاع می‌دهم.

ترودو در خصوص همزمانی بازپرداخت بدهی‌های ایران با آزادی زندانیان و اینکه آیا این امر غیرقانونی بوده یا نه گفت: ما از همزمانی پرداخت با این اتفاق صحبت کردیم و گفتیم که اولویت آمریکا آزادی زندانیانش و همچنین اجرای حکم دادگاه لاهه بوده است.

او در ادامه تاکید کرد که جزییات مساله را از وزارت خزانه‌داری باید دنبال کرد و او نمی‌تواند بیش از این اطلاعاتی در اختیار خبرنگاران قرار دهد.

ترودو با تاکید بر اینکه برخی مسائل محرمانه برای احترام به شرکای بین‌المللی قابل بازگویی نیست، ادامه داد: همان طور که اوباما در ۱۸ ژانویه اعلام کرد این بازپرداخت به نفع مالیات‌دهندگان آمریکایی بوده است.

منبع:ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها