کد خبر: 130642
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از انتقاد به املاک نجومی تا رفت و آمدهای انتخاباتی آقای شهردار به قم

روزنامه های امروز کشور در تیترهای مختلف، به موضوعات مختلفی همچون املاک نجومی واگذاری، تشکیل اتاق های فکر برای انتخابات 96 در قم و دیگر موضوعات پرداخته اند.

از انتقاد به املاک نجومی تا رفت و آمدهای انتخاباتی آقای شهردار به قم
کد خبر: 130642
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین -"شهرداری زیرتیغ تحقیق و تفحص" تیتر روزنامه اعتماد است که به بررسی موضوع اخیر در باره شهرداری و واگذاری املاک نجومی به غیر پرداخته است بنا بر این گزارش اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر با تقدیم طرحی درباره بررسی واگذاری املاک نجومی خواستار ورود این نهاد به موضوع شدند. در صحن شورا هم بعد از انتخابات هر یک از اعضا به تفسیر شخصی خود از پرونده واگذاری املاک از سوی شهرداری پرداختند. نخستین واکنش دیروز در صحن شورا هم از سوی ریاست شورا بیان شد که خبر از ارسال نامه خود به سازمان بازرسی کل کشور برای دریافت گزارش آنها داد و گفت که البته سازمان بازرسی اعلام کرده که این نامه «گزارش» نبوده و تنها سوال‌هایی بوده که از تعدادی از مدیران مطرح شده است و ٥٠ درصد سوال‌ها بعد از توضیح رفع شده است.

گفت‌و‌گو ی «اعتماد» با سعید لیلاز درباره مقایسه های تاریخی مذاکرات‌هسته‌ای که میگوید نه ظریف قوام است نه امروز سال 1325. در این مصاحبه امده است یقین دارم که محدودیت‌های ژئوپولتیکی که هم بر ایران و هم بر ایالات متحده وارد شده و وجود دارد این توافق را تداوم خواهد داد و دو طرف راهی جز ادامه آن نخواهند داشت. زیرا امریکایی‌ها متوجه شدند که گزینه نظامی درباره ایران کار نمی‌کند و فقط دیپلماسی چاره ساز است. ایرانی‌ها نیز متوجه شدند با رفتاری که در گذشته داشته‌اند نمی‌توانند به احیای اقتصاد بپردازند. بنابراین، دو طرف بر اساس محدودیت‌های خود بر سر میزی نشستند که این محدودیت‌ها استوار خواهد بود و بنابراین توافقنامه نیز زنده خواهد بود.

روزنامه شرق در دو تیتر جداگانه خود درباره سعید مرتضوی نوشت "محاکمه مرتضوی پشت درهای بسته" و در تیتر دیگر از شکایت مرتضوی از ربیعی با این عنوان "جای شاکی و متهم عوض شد" خبر داده است. این جمله، دفاعیه وزیر کار در مجلس در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان بود که بحث فیش‌های حقوقی و تخلف در شستا را مطرح کرده بود. پاسخی که به درازا کشید و پرده از ماجرایی برداشت که در آن مشخص شد در شرایطی که تأمین اجتماعی و وزارت کار از سعید مرتضوی به‌عنوان متخلف در دوران تصدیگری شکایت کرده بودند، اکنون این مرتضوی است که برای عقب‌نماندن از قافله، دست به شکایت از علی ربیعی، وزیر کار، زده است. تأمین اجتماعی به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت کار، در سال‌های ریاست سعید مرتضوی بر این سازمان، عملکرد عجیب‌وغریبی از خود نشان داد. و در تیتر ابتدایی خود گفته است که وکیل‌مدافع خانواده محسن روح‌الامینی، یکی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک پس از جلسه دادگاه اعلام کرده«طرفین در این جلسه دفاعیات خود را ارائه دادند و ادامه پیگیری پرونده در دادگاه تجدید نظر به جلسه آینده موکول شد.

محسن غرویان در گفت‌وگو با « آرمان » مطرح کرد"تشکیل اتاق‌فکر انتخابات‌۹۶ در قم" و در آن گفته شده که درماه‌های اخیر رقبای انتخاباتی آقای روحانی مانند آقای جلیلی رفت و آمد بیشتری به شهر قم داشته‌اند و سخنرانی‌های بیشتری نسبت به گذشته در قم انجام داده‌اند. از سوی دیگر برخی جلسات غیرعلنی بین آقای جلیلی و برخی دیگر از کاندیداهای احتمالی مانند آقای قالیباف با برخی از علما صورت گرفته که از محتوای این جلسات هیچ گونه اطلاع دقیقی منتشر نمی‌شود. تحرکات انتخاباتی به صورت زیرپوستی در قم بیشتر شده و جلسات ودیدارهایی در این شهر صورت می‌گیرد که کاملا شائبه انتخاباتی دارد». ایشان همچنین از برخی فعالیت‌های انتخاباتی غیرعلنی در قم پرده برمی‌دارد و عنوان می‌کند: «باید سرنخ استراتژی رقبای انتخاباتی آقای روحانی را در فعالیت‌های غیرعلنی و پنهان جست‌وجو کرد. به نظر می‌رسد برخی از جریان‌های سیاسی برای شکست آقای روحانی در انتخابات آینده در قم اتاق فکر تشکیل داده‌اند و به شکل‌های مختلف تلاش می‌کنند صحنه انتخابات را به سمت خود تغییر دهند.

روزنامه کیهان در تیتری به این عنوان نقیض‌گویی درباره رشد اقتصادی و وضعیت ونزوئلایی در گزاش خود به این موضوع پرداخته است در حالی که وزیر اقتصاد گفته است 4 فصل متوالی رشد اقتصادی مثبت داشتیم، مشاور روحانی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته است ما در سال 94 ذاتاً یک اقتصاد ونزوئلایی داشتیم.
علی طیب‌نیا اخیراً گفت: در سال 93، چهار فصل متوالی رشد اقتصادی مثبت داشتیم و این یعنی از رکود خارج شده‌ایم و رکود به وضعیتی گفته می‌شود که یک کشور برای سه فصل متوالی رشد منفی داشته باشد؛ به طوری که ما در سال 91 و 92 برای هشت فصل رشد اقتصادی منفی داشته و در سال 93 چهار فصل متوالی رشد اقتصادی مثبت داشتیم و این یعنی از رکود خارج شده‌ایم.

روزنامه افتاب یزد در گزارشی با طرح ریس جمهور در مورد مسکن اولی ها که با استقبال همگان مواجه شده این سوال را پرسیده ایا بانک ها بازهم دبه می کنند؟!. این روزنامه در تیتر دیگر خود از تلاش برای به زیر کشیدن علی مطهری می گوید.

روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه یک خود با اولویت اخبار اقتصادی این عناوین را برگزیده است اختصاص 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای مقاوم‌سازی مسکن،پیش بینی افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات کشور در سال 95،ثبت رکورد صادرات روزانه 9 میلیون بشکه نفت،نخستین مناقصه قراردادهای جدید نفتی مهرماه برگزار می‌شود، رشد اقتصادی کشور در طول برنامه ششم به 8 درصد خواهد رسید.و در عناوین دیگربا این تیترها اردوغان، فرصت‌طلبی به نفع تروریست‌ها، موج جدید تخریب خانه فلسطینی‌ها توسط اشغالگران صهیونیست،گسترش اعتراضات علیه تجاوز نظامی ترکیه به سوریه به پوشش اخبار بین الملل پرداخته است.


روزنامه وطن امروز در تیتر یک خود به ارائه گزارشی در نقد حقوق های نجومی پرداخته است با این عنوان "آهِ مردم". در این گزارش از شرایط زندگی مردم و کسبه سخن گفته شده که به خبرنگار این روزنامه می گیویند: سهم ما هیچ است، دست دزد را باید قطع کرد،حقوق‌شان از من بالاتر باشد اما نه 50 برابر-!، اگر رسیدگی نشود، بی‌اعتمادی فراگیر می‌شود،این حقوق‌های نجومی لقمه‌های حرام است که از گلوی ما پایین نمی‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها