کد خبر: 130931
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

به منظور رایزنی مقامات ایرانی با همتایان بین المللی؛

سفر به دور دنیا در یک هفته از مسکو تا نیویورک

مسئولان و مقامات ایرانی در سفرهایی جداگانه به منظور رایزنی های بین المللی به کشورهای مختلف از قاره های اروپا، امریکا و آفریقا عازم شدند.

سفر به دور دنیا در یک هفته از مسکو تا نیویورک
کد خبر: 130931
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - برخی مقامات سیاسی و قضایی ایران از دیروز در سفرهایی جداگانه به کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و آفریقایی به منظور رایزنی با همتایان بین المللی خود رفتند.

سفر هسته ای معاون رئیس جمهور به بلژیک

روز گذشته (دوشنبه)علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رأس هیأتی عازم بروکسل پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا شد.این سفر بنا به دعوت کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا و مقامات بلژیک صورت گرفت. در این سفر در خصوص همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا و نیز دو کشور ایران و بلژیک به ویژه در زمینه‌های استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای مذاکره خواهد شد.انتظار می رود در این سفر اسنادى در زمینه گسترش روابط دو طرف مورد توافق قرار گرفته و یا امضاء شود.

سفر دیپلماتیک آقای معاون به روسیه

روز گذشته(دوشنبه) همچنین حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه کشورمان به مسکو پایتخت روسیه رفت. محوریت این سفرقطعا درباره آخرین تحولات منطقه و بحران سوریه خواهد بود.

سفر آقای وزیر و معاونان به ونزوئلا

"محمدجواد ظریف" نیز صبح امروز(سه شنبه) تهران را به مقصد ونزوئلا برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد ترک کرد. سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در این سفر ظریف را همراهی می‌کنند.هفدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد قرار است از 23 تا 28 شهریور در جزیره مارگاریتا در کشور ونزوئلا برگزار شود.سه‌شنبه و چهارشنبه ٢٣ و ٢٤ شهریور ماه اجلاس کارشناسان ارشد در ونزوئلا برگزار می‌شود و وزرای خارجه ١٢٠ کشور عضو روزهای پنج‌شنبه و جمعه ٢٥ و ٢٦ شهریور گردهم می‌آیند و شنبه و یکشنبه ٢٧ و ٢٨ شهریور نیز هفدهمین اجلاس سران عدم تعهد در مارگاریتای ونزوئلا برگزار خواهد شد.

سفر دیپلماتیک-دریایی امیر دریادار سیاری به آفریقا

امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت فرمانده نیروی دریایی آفریقای جنوبی در راس هیئتی بلندپایه نظامی امروز(سه شنبه)عازم ژوهانسبورگ شد.این سفر برای بازدید از نمایشگاه تجهیزات هوایی کشور آفریقای جنوبی است.

سفر قضایی دبیر ستاد حقوق بشر به ایتالیا

محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر ایران در راستای توسعه گفت‌وگوها و تعاملات حقوق بشری و قضایی در صدر یک هیأت عالی‌رتبه قضایی و حقوق بشری عازم ایتالیا شد. در این سفر که به منظور برگزاری سومین دور از گفت‌وگوهای تخصصی قضایی - حقوق بشری ایران و ایتالیا انجام می‌شود، هیأتی متشکل از مسئولان قضایی، قضات، دیپلمات‌ها و کارشناسان حقوق بشر محمدجواد لاریجانی را همراهی می‌کنند.دو هیأت حقوق بشری و قضایی ایران و ایتالیا در این سفر مسایل مختلفی در حوزه قضایی و حقوق بشری از جمله حقوق متهم، حقوق زنان، حقوق کودکان و همچنین مراحل دادرسی در سیستم قضایی یکدیگر را بررسی خواهند کرد.

سفر رئیس جمهوری به آمریکای لاتین و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل

همچنین رییس جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیر متعهدها به ونزوئلا سفر می کند. حسن روحانی به عنوان رئیس گروه کشورهای غیر متعهد، در اجلاس سران این گروه که در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار می شود و ضمن اولین سخنرانی در اجلاس، ریاست دوره جدید را به رییس جمهور ونزوئلا تحویل خواهد داد.پس از اجلاس ونزوئلا، دکتر روحانی به دعوت رسمی رییس جمهور کوبا و برای دیداری دو جانبه عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.در آخرین مرحله از سفر، رئیس جمهوری کشورمان برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها