کد خبر: 131680
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ولایتی:

سفر رئیس جمهور به آسیا نشان از فراگیر بودن سیاست خارجی ایران بر اساس رهنمودهای رهبری

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری، حکایت از این دارد که سیاست خارجی ایران بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سیاستی فراگیر است که فقط منحصر به غرب نیست.

سفر رئیس جمهور به آسیا نشان از فراگیر بودن سیاست خارجی ایران بر اساس رهنمودهای رهبری
کد خبر: 131680
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه پس از دیدار با هیات اقتصادی سوریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر رئیس جمهوری به کشورهای ویتنام، مالزی و تایلند سفر بسیار مهمی است.

بر اساس خط مشی ای که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرموده اند مبنی بر اینکه نگاه به شرق داشته باشیم، ضرورت دارد که ما به این موضوع اهمیت دهیم.

نگاه به شرق مستلزم توسعه روابط با کشورهای آسیایی است از این رو دیدارهای انجام شده در این سفر ارزشمند است.

سفر رئیس جمهوری به ویتنام با توجه سابقه انقلابی آن و توسعه اقتصادی که داشته اند اهمیت دارد، همچنین سفر به مالزی هم به عنوان کشور مهم اسلامی و عضو مهم آ س آن قابل توجه است.

حضور رئیس جمهوری در تایلند برای برگزاری مجمع کشورهای آسیایی از لحاظ منطقه ای و قاره ای ارزشمند است.

سفر اخیر رئیس جمهوری، حکایت از این دارد که سیاست خارجی ایران بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سیاستی فراگیر است که فقط منحصر به غرب نیست.

با توجه به اینکه آینده دنیا بیش از غرب در آسیا رقم خواهد خورد بنا براین زمینه سازی برای آینده روابط قاره ای بسیار مهم است.

ولایتی درباره مانور عربستان در خلیج فارس گفت: عربستان در سوریه، لبنان و عراق دست به کارهای نمایشی زد و شکست خورد، تا زمانی که آنها با کشورهای منطقه سر جنگ داشته باشند ضرر می کنند و شکست خواهند خورد مگر آنکه دیدگاه خود را تغییر دهند
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها