کد خبر: 132497
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

پیام تسلیت چهره های سیاسی به مناسبت درگذشت پورحیدری اسطوره آبی ها+عکس

همزمان با درگذشت منصورخان پورحیدری اسطوره آبی ها علاوه بر چهره های فوتبالی از تیم های استقلال و پرسپولیس، چهره های مطرح سیاسی کشورمان هم این ضایعه بزرگ را با صدور پیام های جداگانه به جامعه ورزشی و خانواده ایشان تسلیت گفتند.

پیام تسلیت چهره های سیاسی به مناسبت درگذشت پورحیدری اسطوره آبی ها+عکس
کد خبر: 132497
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- در چهاردهمین روز از آبان ماه خبری تایید شده از درگذشت پدر استقلال و اسطوره آبی ها به نام منصور پورحیدری پس از حدود یکسال تحمل درد و رنج از بیماری سرطان در سن هفتادو یک سالگی در رسانه ها منتشر شد که با گذشت دقایقی از این خبر از سوی ورزشکاران چه آبی چه قرمز و حتی چهره های سیاسی پیام های مختلف تسلیت به منظور ابراز همدردی با خانواده این مرحوم و جامعه ورزشی مشاهده شد.

اولین پیام دیپلماتیک به جامعه ورزشی

اولین پیام تسلیت را سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان منتشر کرد. بهرام قاسمی در این پیام با ابراز همدردی با خانواده ایشان گفت: درگذشت مرحوم زنده یاد منصور پورحیدری این اسوه فروتنی، اخلاق و منش پهلوانی در ورزش کشور را به خانواده محترم و تمامی بازماندگان ایشان، جامعه ورزشی، بخصوص تمامی اهالی فوتبال و همه مردم ورزش دوست ایران تسلیت عرض می نمایم.از خداوند بزرگ برای این فقید، مغفرت و برای بازماندگان و همه دوستان و دوستداران ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم. روحش شاد.

پیام و آرزوی اخلاقی- ورزشی آقای وزیر

در پیام مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان کشورمان آمده است:«انا لله و انا الیه راجعون فوتبال ایران امروز یکی از پرافتخارترین مردان تاریخش را از دست داد و ورزش ایران یک الگوی تکرار نشدنی را. انسانی شریف که در میان هیاهوی اخبار هر روز و هر ماه سی چهل سال اخیر، هیچگاه اخلاق را به خطر نینداخت. نبودن منصور پورحیدری را به خانواده محترم او؛ به سرکار خانم دکتر شجاعی و فرزندان عزیزش و نیز به همه کسانی که در کنار برد و باخت‌های فوتبال و ورزش قهرمانی، به ارزش‌های اخلاقی هم وفادار می مانند، تسلیت می گویم.از این پس آن مرد بزرگ را با خاطراتی شیرین به یاد خواهیم آورد و آرزو خواهیم کرد که نسل جدید قهرمانان ورزش ایران، یکی چون او را الگو قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهور هم در غم فوتبالی ها شریک شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در اینستاگرام خود با انتشار تصویری از منصور پورحیدری نوشت: درگذشت پیشکسوت و سرمربی سابق با اخلاق تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال تهران را به مردم قدرشناس ایران، جامعه ورزشی کشور و به ویژه خانواده ایشان تسلیت می گویم.از خداوند بزرگ برای آن مرحوم مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان داغدارش صبر و اجر مسألت دارم.

تاکید بر روحیه اخلاقی منصور پورحیدری در پیام وزیر فرهنگ

سیدرضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی نوشت: خبر درگذشت پیشکسوت عرصه ورزش و چهره نام آشنای فوتبال، مرحوم منصور پورحیدری موجب تاثر و تاسف گردید.آن مرحوم علاوه بر آن که در طول چند دهه با افتخارآفرینی در کسوت بازیکنی و مربیگری، لحظات شیرینی را برای علاقه مندان ورزش رقم زد و سبب نشاط و شادی جامعه شد، در خارج از مستطیل سبز فوتبال هم انسانی اخلاق مدار بود و از این حیث الگویی واقعی به شمار می رفت.جامعه امروز ما برای بازتولید اخلاق و ارتقای سطح فرهنگی به نیک نامانی از این دست بیش از هر زمان نیاز دارد و فقدان عزیزانی که برای جامعه سرمشق هستند و از سرمایه های اخلاقی محسوب می شوند، غم افزا و خسران آفرین است.امید که راه و منش منصور پورحیدری الگوی جوانان امروز باشد.اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ ورزش و بستگان آن مرحوم، بویژه همسر داغدار و فرزندان برومند پورحیدری، از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگان محترم مسالت می کنم.

پیام اینستاگرامی دیپلمات پرسپولیسی

دقایقی بعد مرد مذاکره کننده هسته ای کشورمان که خود از طرفداران تیم پرسپولیس اصلی ترین رقیب استقلال است در اینستاگرامش با این عنوان "فوتبال ایران عزادار شد.منصور خان هم آبی بود هم قرمز. او یک قهرمان ملی بود" خود را در این غم بزرگ جامعه ورزشی شریک کرد.




پیام خمینی جوان هم شنیده شد

سید حسن خمینی که چند روز پیش جهت عیادت از پدر تیم استقلال به بیمارستان ایرانمهر رفت در اینستاگرام خود با تصویری از حضورش بر بالین منصورخان پیامی را با این محتوا منتشر کرد."درگذشت مربى ارزشمند و تواناى کشورمان مرحوم آقاى منصور پور حیدرى را به جامعه ورزشى کشور و به خصوص به همسر گرانقدرشان و فرزندان ایشان تسلیت عرض مى نمایم."






همدردی عضو اصلاح طلب شورای شهر
غلامرضا انصاری در پی درگذشت مرحوم منصور پورحیدری در اینستاگرام خود نوشت: درگذشت مربى نامداروپیشکسوت فوتبال روانشاد منصور پورحیدرى را به خانواده آن فقید سعید و جامعه ورزش کشورتسلیت عرض مى نمایم.





فیفا هم تسلیت گفت

صفحه رسمی اینستاگرام فیفا؛ با انتشار تصویری از منصور پورحیدری، درگذشت ایشان را تسلیت گفت.







پیام اخلاق مدارانه رئیس مجلس به اسوه اخلاق ورزش

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت منصور پورحیدری، مربی پیشکسوت فوتبال کشورمان پیام تسلیتی را صادر کرد.درگذشت مربی توانمند و پیشکسوت متعهد و با اخلاق مرحوم منصور پورحیدی که سال‌ها عمر خویش را به خدمت صادقانه در ورزش کشور و اعتلای اصول اخلاقی در این عرصه صرف کرد، ‌موجب تأسف و تأثر گردید.شخصیت مرحوم پورحیدری به واقع مقبول همگان بود که هیچگاه از مدار اعتقادی خویش خارج نگردید و بطور یقین در زمره نام‌آوران ورزشی کشور نام نیک ایشان همواره در صفحه افتخارات این کشور باقی خواهند ماند.اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این چهره خدوم و پرتلاش به دوستداران و جامعه ورزشی کشور و خانواده بزرگوارشان برای مرحوم منصور پورحیدری رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

پیام یک نظامی به جامعه فوتبالی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق جنگ در پیامش نوشته است: درگذشت آقای منصور پورحیدری مربی سابق تیم ملی فوتبال و بازیکن و مربی پیشکسوت باشگاه استقلال را به جامعه بزرگ ورزش کشور، دوستان و شاگردان آن مرحوم و نیز خانواده محترمشان تسلیت می‌گویم. مرحوم پورحیدری، از جمله مربیان بزرگ تاریخ ورزش ایران بود که ثابت کرد می‌توان با تلاش و کوشش از سرمایه‌های داخل کشور بهره گرفت و در سطوح بالا به کسب مقام، دست‌یافت. بی‌تردید نام نیک آن مربی شایسته، در تاریخ ورزش کشور باقی خواهد ماند.از خداوند متعال برای آن مرحوم ، رحمت و آمرزش و برای عموم بازماندگان به‌ویژه خانواده محترم وی شکیبایی و آرامش، طلب کرد.
منصور پورحیدری در ۳۰۹ مسابقه مربی‌گری تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشته‌ است و ۸۱ بار به عنوان مربی در خدمت آبی‌پوشان بود که از این لحاظ در تاریخ باشگاه استقلال رکورددار می‌باشد. وی همچنین رکورددار مربی‌گری در شهرآورد تهران است. منصور پورحیدری همچنین دارای یک رکورد دیگری هم هست او تنهاکسی هست که هم به عنوان بازیکن هم به عنوان مربی توانسته قهرمان آسیا بشود وی درسال ۱۳۴۹ در حالی که یک بازیکن ۲۵ ساله بود توانست به عنوان قهرمانی آسیا برسد ویک بار هم به عنوان مربی در سال ۱۳۷۰ توانست قهرمان آسیا شود.

پس از انقلاب اسلامی منصور پورحیدری در سال ۱۳۵۸ به همراه عنایت الله آتشی، عباس کردنوری دور هم جمع شدند تا نامی جدید برای تیمشان از بین نام های آزادی و استقلال یکی را انتخاب کنند و سپس منصورپورحیدری بعنوان سرمربی این تیم قدیمی با نام جدیدش "استقلال"شد.

مراسم تشییع مرحوم منصور پورحیدری اسطوره آبی ها که به نام "پدراستقلال" شهرت داشت روز یکشنبه در ورزشگاه شیرودی برگزار و در قطعه نام آوران و کنار یار و دوست قدیمی اش ناصرخان حجازی تدفین می شود.

مراسم ختم درگذشت منصور پورحیدری، روز سه شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برپا خواهد شد .
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها