نعمتی در گفت  و گو با اعتمادآنلاین:

کاهش امضاهای استیضاح آخوندی/ منتفی شدن استیضاح بستگی به نظر نمایندگان دارد

طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حدود 80 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد. دلیل اصلی این استیضاح سانحه برخورد قطارها در سمنان بود. البته بنا بر گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس امضا استیضاح وزیر راه کاهش یافته است. هرچند که نعمتی از تعداد امضاهای باقیمانده این استیضاح اظهار بی اطلاعی کرد اما با کاهش امضای این طرح، استیضاح وزیر راه و شهرسازی منتفی به نظر می رسد.

کاهش امضاهای استیضاح آخوندی/ منتفی شدن استیضاح بستگی به نظر نمایندگان دارد
کد خبر: 134524
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- استیضاح وزیر راه بعد از سانحه برخورد قطارها در سمنان کلید خورد اما ورود نمایندگان به بررسی لایحه برنامه ششم مانع از پیگیری استیضاح آخوندی در مجلس شد و تا پایان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم نیز هیچ تغییر دستوری رخ نمی دهد. اما در این میان و در فاصله ایجاد شده تا بررسی طرح استیضاح در مجلس، علیرغم اینکه وزیر از منتفی شدن استیضاحش بی اطلاع است اما سخنگوی هیات رئیسه از کاهش امضاهای استیضاح آخوندی می گوید.

عباس آخوندی وزیرراه و شهرسازی در گفت و گو با اعتماد در خصوص طرح استیضاحش در مجلس و اضافه شدن مورد دیگر به این طرح در خصوص استفاده از نیروهای بازنشسته در وزارتخانه، یا عملکرد ضعیف معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: استیضاحم رفع و رجوع نشده حداقل من اطلاعی ندارم. من فکر می‌کنم که معاونت‌ها به صورت حرفه‌ای انتخاب شده، باتجربه و کارآمدند. آنها به ماموریت و وظایف خودشان آگاه هستند و سرجمع عملکرد خوبی داشته‌اند.

این در حالی است که بهروز نعمتی نماینده تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین از کاهش امضای استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: اگر امضاهای استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی به کمتر از 10 امضا برسد این استیضاح منتفی می شود.

او از تعداد امضاهای باقیمانده این طرح اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: بنده نمی دانم که چند امضا از این استیضاح باقیمانده است. اما از تعداد امضا ها بسیار کم شده است.
وی در خصوص بررسی استیضاح وزیر راه در مجلس، تصریح کرد: تا اتمام بررسی لایحه برنامه ششم نمی توانیم هیچ تغییر دستوری داشته باشیم. نمایندگان مجلس به صورت سه شیفت در صحن علنی مجلس حضور دارند لذا جلسات کمیسیون هم برگزار نمی شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: استیضاح همیشه حق نمایندگان بوده و هست و نمی توان پیش بینی کرد که استیضاح وزیر راه انجام می شود و یا خیر و منتفی شدن استیضاح آقای آخوندی بستگی به نظر نمایندگان دارد.

نعمتی همچنین در خصوص اینکه آیا تحقیق و تفحص و یا استیضاح جدیدی به هیات رئیسه رسیده آمده نیز اظهارداشت:هیچ طرح استیضاح و تحقیق و تفحصی اخیرا تقدیم هیات رئیسه مجلس نشده است چراکه نمایندگان از صبح در صحن حضور دارند و درگیر جلسات بررسی لایحه برنامه ششم هستند.

وی در پایان گفت: بعد از برنامه ششم نمایندگان یک هفته از حوزه های انتخابیه شان سرکشی خواهند داشت بعد از آن نیز دستور را به صورت کتبی اعلام می کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها