کد خبر: 135944
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

فلاحت پیشه در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

روحانی به گرفتن رای بخش عمده ای از اصولگرایان امید دارد/ بسیاری از چهره های شاخص اصولگرا تنها برای بازار گرمی در انتخابات شرکت می کنند/23 اصولگرا امیدوارند که تنها رقیب روحانی در انتخابات باشند

یک نماینده مجلس معتقد است که دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا هیچ وقت تا این حد با هم آمیخته نشده بودند و جریانات مختلف هر کدام دستی بر شانه ی بخشی از جریان مقابل دارند.

روحانی به گرفتن رای بخش عمده ای از اصولگرایان امید دارد/ بسیاری از چهره های شاخص اصولگرا تنها برای بازار گرمی در انتخابات شرکت می کنند/23 اصولگرا امیدوارند که تنها رقیب روحانی در انتخابات باشند
کد خبر: 135944
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در گفت وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به فضای حاکم در کشور برای انتخابات 96، گفت: به نظر می رسد هنوز فضای انتخاباتی در کشور شکل نگرفته است. دلیل آن این است که هنوز فضا دو قطبی نشده و جریانات مختلف هر کدام دستی بر شانه ی بخشی از جریان مقابل دارند. هیچ وقت تا این حد جناحهای چپ و راست در کشور با هم آمیخته نشده بودند به طوریکه آقای روحانی حتی امید به گرفتن رای بخش عمده ای از اصولگرایان دارد و از سوی دیگر بخشی از جریان چپ امیدوار هستند که در مقابل آقای روحانی بایستند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر هیچ وقت شرایطی ایجاد نشده بود که بسیاری از چهره های شاخص جریان راست بخواهند تنها برای بازار گرمی در انتخابات شرکت کنند. نگاه برخی از اصولگرایان و نخبگان به انتخابات آینده اینگونه است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: بنده اما معتقدم فضای انتخاباتی را مردم شکل می دهند نه نخبگان سیاسی. چرا که ابزاری تحت عنوان حزب در دنیا وجود دارد که با این ابزار نخبگان سیاسی فضای انتخاباتی را شکل می دهند و هیچ کدام از جریانهای سیاسی در ایران این ابزار را در دست ندارند و باز هم مردم هستند که به صورت توده ای فضا را شکل می دهند.
فلاحت پیشه در ادامه خاطرنشان کرد: بنیاد شکل این فضا هم موضوع کارآمدی است من معتقدم اگر انتخابات آینده به عرصه ای بین کارنامه دولت آقای روحانی و برنامه رقیب ایشان تبدیل شود، انتخابات نیز در نهایت دو قطبی خواهد شد. دو قطبی که حالت رقابتی دارد تا حالت چالشی. به طور طبیعی هم اگر آقای روحانی در طول این مدت بتواند شاخص های عملی، ملموس و محسوس در رفع مشکلات مردم را ارائه دهد به همان میزان موجب یاس بیشتر جریان مقابلش در انتخابات می شود. اما اگر در این رابطه ضعیف باشد حتما در جریان مقابل به دنبال نخبه یا نخبگانی خواهند رفت که بتوانند ایشان را با برنامه های آینده و کارنامه ای که آقای روحانی داشته به چالش بکشند.
وی یادآور شد: مردم به واقع مشکل دارند و در آینده بر اساس مشکلی که داشتند و در انتخابات مجلس گذشته مطرح شد و برای آن راه حل داده شد براساس همان در انتخابات حضور پیدا می کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 اشاره کرد و گفت: اصولگرایان هنور دو مشکل با همدیگر دارند اولین مشکل این است که با آقای روحانی رقابت کنند یا نکنند و این یکی از سوالاتی است که میان آنها موجب تفرقه شده است. بحث دیگری که میانشان وجود دارد این است که خودشان چه شرایطی را داشته باشند و تا زمانیکه آن بخش از اصولگرایان که نگاه رقابتی دارند یک جریانی به اسم آقای روحانی را مقابل خودشان می دانند نگاه توام با وحدت دارند. ولی زمانیکه قرار است کاندیدا بدهند قطعا دچار انشقاق می شوند چرا که آنها همان کسانی هستند که همدیگر را قبول نداشتند و در حال حاضر طبق گفته خودشان بیش از 23 نفر از افراد اصولگرا امیدوار هستند که در انتخابات 96 تنها رقیب اصولگرایان برای رقابت با آقای روحانی باشند.
فلاحت پیشه به ارزیابی اش از 23 اصولگرا پرداخت و اظهارداشت: هنوز چهره ای در میان اصولگرایان شکل نگرفته که حتی از شاخص های کاندیداتوری ریاست جمهوری برخوردار باشد هر مقطعی کاندیدای خاص خود را می خواهد و من معتقدم هنوز چهره ای نیست که در واقع روح زمانه خودش در مقابل آقای روحانی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها