ولایتی:مشترکات زیادی بین ایران،‌کویت و عمان وجود دارد/ ترامپ مراقب باشد دولت تازه تاسیس آمریکا از هم نپاشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مشترکات زیادی بین ایران،‌ کویت و عمان وجود دارد گفت: توسعه روابط با کشورهای همسایه از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر: 136074
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- «علی‌اکبر ولایتی» امروز -چهارشنبه- در حاشیه دیدار «صلاح‌الدین بهاءالدین» دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق، به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری به عمان و کویت اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهوری ایران به این دو کشور، ارزشمند و ملی است که در جهت توسعه روابط با همسایگان صورت گرفته است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره مذاکرات آستانه گفت: تا زمانی که این مذاکرات در چارچوب اصول مورد قبول دولت و ملت سوریه است مورد قبول جمهوری اسلامی نیز خواهد بود و این مذاکرات باید در جهت تامین صلح عادلانه صورت گیرد.
ولایتی با تاکید بر حفظ تمامیت تمامیت ارضی سوریه گفت: باید به مشروعیت دولت سوریه احترام گذاشته شود و اگر معارضینی که علیه دولت و ملت این کشور دست به سلاح برده اند، اسلحه ها را کنار بگذارند برای ادامه مذاکرات آستانه در جهت برقراری صلح در سوریه مفید است.

** ترامپ مراقب باشد دولت تازه تاسیس آمریکا از هم نپاشد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر قدرت اول منطقه است گفت: ترامپ مراقب باشد دولت تازه تاسیس آمریکا از هم نپاشد. جمهوری اسلامی ایران با این یاوه‌گویی‌ها از مواضع حقه خود دست بر نمی‌دارد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به استعفای دو نفر از اعضای دولت آمریکا افزود: دولت آمریکا تشکیل نشده ، دو نفر از اعضایش را از دست داد یا برکنار شدند یا به عناوین مختلف استعفا دادند.
ولایتی با بیان اینکه «دولت آقای ترامپ کوچک‌تر از آن است که برای دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کند» گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته نشان داده که کشوری مستقل و مبتنی بر آرای مردم است و در 22 بهمن ماه امسال دیدیم که به ادعای رسانه‌های غربی و آمریکا، مردم حضوری پرشور بیشتر از سال گذشته داشتند که این تو دهنی محکمی به اظهارات و اقدامات ترامپ است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت ضمن توصیه به ترامپ مبنی بر اینکه از دولت‌های قبلی آمریکا درس عبرت بگیرد تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به آرای مردم متکی است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح آشتی ملی در کشور با بیان اینکه «آشتی ملی» بین کسانی است که با یکدیگر منافع مختلف دارند و با هم در تضاد هستند گفت: همه ما باید زیر پرچم و تحت هدایت رهبری و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به عنوان ملت بزرگ ایران از منافع ملی خود دفاع کنیم و قهری وجود ندارد که بخواهیم آشتی کنیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها