کد خبر: 137273
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حسن رسولی در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

روحانی با آرا بیشتری نسبت به سال 92 برای بار دوم پاستور نشین می شود/کاندیاتوری رئیسی به نفع روحانی و اصلاح طلبان است/ روحانی کاندیدای پوششی را منع نکرد

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان معتقد است که کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آقای روحانی و اصلاح طلبان خواهد بود. چرا که با حضور او دو قطبی در انتخابات شکل می گیرد و نرخ مشارکت مردم افزایش می یابد که تجربه نشان داده  رابطه مستقیمی میان پیروزی اصلاح طلبان با مشارکت عمومی مردم در انتخابات وجود دارد.

روحانی با آرا بیشتری نسبت به سال 92 برای بار دوم پاستور نشین می شود/کاندیاتوری رئیسی به نفع روحانی و اصلاح طلبان است/ روحانی کاندیدای پوششی را منع نکرد
کد خبر: 137273
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- حسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به پیش بینی فضای سیاسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: پیش بینی می کنم که صحنه سیاسی و رقابت های انتخاباتی در 29 اردیبهشت ماه سال جاری برای انتخاب دوازدهمین رییس جمهور ایران از تحرک، پویایی و نشاط عمومی بیشتری نسبت به قبل از اعلام کاندیداتوری آقای رئیسی برخوردار باشد.
وی ادامه داد: آقای روحانی بر اساس تصمیم مهم و راهبردی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور همانند سال 92 و برای دومین دوره و دومین بار به دلیل مواضع قابل قبول و نیز عملکرد مطلوب دوره اول همچنان به عنوان یک اصولگرای معتدل و کارآمد از حمایت جدی جریان اصلاحات برخوردار هستند که با ورود آقای رئیسی به صحنه انتخابات آینده با یک رقیب تمام عیار و جدی روبرو خواهند بود.
این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه با حضور رئیسی دوقطبی در انتخابات به وجود خواهد آمد،تصریح کرد: در این صورت مانند سال 76، 84، 88 و حتی 92 دو قطبی برانگیزاننده ای با نقش آفرینی ظرفیت های سیاسی دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا شکل خواهد گرفت که این صحنه قابلیت آن را خواهد داشت که آرای نوعا خاموش و یا اصطلاحا خاکستری را نیز به سمت صندوق های اخذ رای سرازیر کند طبعا در چنین شرایطی می توان به افزایش ضریب مشارکت مردم در انتخابات بیش از پیش امیدوار بود.
رسولی خاطرنشان کرد: تجربه ادوار اخیر انتخاباتی کشور نشان داده است که همواره بین احتمال پیروزی شگفت انگیز اصلاح طلبان در هماورد های انتخاباتی ائم از ریاست جمهوری، مجلس و شوارها با نرخ مشارکت عمومی مردم در انتخابات رابطه مستقیمی برقرار بوده است. اگر مشارکت بالای مردم در انتخابات حماسی دو خرداد 76 تحقق نمی یافت پیروزی شگفت انگیز و از قبل پیش بینی نشده آقای خاتمی نیز محقق نمی شد.
وی یادآور شد: چنانچه شاهد تداوم حضور آقای رئیسی و نیز پایداری انسجام نسبی ایجاد شده بین ظرفیت های مختلف اصولگرایان در مقام حامیان و پشتیبانان آقای رئیسی در انتخابات دوره دوازدهم باشیم پیش بینی می کنم که به سرعت و به محض آغاز فعالیت های تبلیغاتی رسمی جذابیت این صحنه ی دو قطبی توجه افکار عمومی مردم ایران را به خود جلب کند که درآن صورت گفتمان اصلاحات بعلاوه کارنامه عملکردی این جریان در کنار کارنامه عملکردی دوره اول آقای روحانی در رقابت با گفتمان و کارنامه عملکردی جریان اصولگرا و نامزد واحد احتمالی آنها مورد قضاوت و انتخاب مردم قرار خواهد گرفت که در آن صورت پیش بینی می کنم که آقای روحانی با آرا بیشتری نسبت به سال 92 برای بار دوم پاستور نشین شوند.
این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به اقدامات لازم از سوی روحانی در مقابل رئیسی اشاره کرد و اظهارداشت: آقای روحانی باید گزارشی از اقدامات انجام شده در 4 ساله اول را بی پرده و صریح به مردم ارائه کند. همچنین علل و عوامل ناکام بودن برخی از وعده هایی که دادند از قبیل رفع حصر محصوران اصلاح طلب و نیز سایر عدم توفیقاتی که داشتند را بیان کنند.
رسولی افزود: آقای روحانی باید دلیل برخی از ضعف ها و نواقص را به مردم ارائه کنند و با توجه به حال و روز اقتصاد ایران و موازنه ی قدرتی که در منطقه خلیج فارس و تحولات نوینی که در عرصه روابط بین الملل صورت گرفته را به درستی ترسیم کند و به مردم قصور و موانع کشورداری خود را برای دور دوم با رویکرد در امان نگه داشتن ایران اسلامی از امواج سهمگین تحولات جاری با رعایت عزت ملی و مصلحت ملی در قالب خط مشی خردگرایانه و اعتدالی ارائه کند.
وی ادامه داد: او باید ابهامات و حملات سیاسی و تبلیغی رقیب را با حوصله و خویشتن داری و با ادبیات فاخر و به صورت مستند پاسخ بگوید در این صورت موفق خواهد شد.
این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در خصوص اینکه آیا کاندیداتوری رئیسی به نفع آقای روحانی است؟ گفت: حضور آقای رئیسی در صحنه رقابت به نفع جمهوری اسلامی و هم به نفع آقای روحانی و اصلاح طلبان است.
رسولی در خصوص احتمال حضور کاندیداهای دیگری از سوی جریان اصلاح طلبان و در طول آقای روحانی، خاطرنشان کرد: در قطعی بودن آقای روحانی به عنوان کاندیدای اصلی اصلاح طلبان هیچ شکی و تردیدی نبوده و نیست. احتمالا افرادی وارد صحنه انتخابات شوند اما در اصل قضیه تاثیری نخواهد داشت و به صورت قطع به یقین آقای روحانی کاندیدای اصلی و محوری اصلاح طلبان خواهند بود.
وی با بیان اینکه روحانی مانعی برای حضور کاندیداهایی در طول خود نمی بیند، اظهارداشت: آقای روحانی در مذاکرات اولیه که دوستان ما با ایشان داشتند در خصوص کاندیداهای دیگر در طول ایشان ابهام داشتند اما در مراحل بعدی قدری تامل کردند و این موضوع را منع نکردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها