کد خبر: 138168
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

اکرمی در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

برخی با نادیده گرفتن وظیفه سایر قوا همه کاسه کوزه ها را سر دولت می شکنند/کاندیداها در هفته باقیمانده تا انتخابات وعده های امکان پذیر بدهند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری معتقد است که در مناظرات همه کاسه کوزه ها بر سر دولت شکست در صورتیکه در کشور دو قوه دیگر داریم و علاوه بر این در کشور نیروی نظامی و انتظامی داریم، تریبون نماز جمعه و حوزه علمیه داریم و هرکدام برای اینکه در کشور رونق و رشد باشد نقش دارند اما برخی خیال می کنند قوه مجریه همه کاره کشور است.

برخی با نادیده گرفتن وظیفه سایر قوا همه کاسه کوزه ها را سر دولت می شکنند/کاندیداها در هفته باقیمانده تا انتخابات وعده های امکان پذیر بدهند
کد خبر: 138168
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار اعتماد آنلاین با اشاره به آخرین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، گفت: سومین مناظره از دو مناظره قبلی اهمیت بیشتری داشت اما هم تلخ بود و هم شیرین. تلخ به دلیل اینکه هر کسی می کوشید توپ را در زمین دیگری بیاندازند و مچ یکدیگر را بگیرند.

وی با انتقاد از برخی مباحث مطرح شده در مناظره، تصریح کرد: قوه مجریه یک قوه از سه قوه کشور است و دو قوه مقننه و قضاییه نیز در کشور داریم. علاوه بر این ما در کشور نیروی نظامی و انتظامی داریم، تریبون نماز جمعه و حوزه علمیه داریم و هرکدام برای اینکه در کشور رونق و رشد باشد نقش دارند اما برخی خیال می کنند قوه مجریه همه کاره کشور است و همه کاسه کوزه ها را سر او باید بشکنیم که این نادرست است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: اما این موضوع را در مناظره توضیح ندادن که در مبارزه با فساد، قوه قضاییه نقش پیشگیری را دارد و بعد از دستگیری نقش برنامه ریزی و درمانی را دارد و با نادیده گرفتن وظیفه سایر قوا همه کاسه کوزه ها را سر دولت می شکنیم.

اکرمی ادامه داد: کمتر به مردم که اصل انقلاب و ولی نعمت انقلاب هستند گفتیم که باید آستین همت را بالا بزنید و نقدینگیتان را به صحنه بیاورید، کارآفرین باشید و کار با کیفیت تحویل دهید بنابراین آنطور که باید و شاید به این بخش پرداخته نشد.

وی تاکید کرد: از نظر بنده به عنوان کارشناس و کسی که 20 سال نماینده بودم وقتی دولتی که مستقر است و برنامه ششم و لایحه بودجه در اختیارش است و عدد و رقم موجودی ها و نیازها را می داند، حرف می زند، به عنوان مسئول، متعهد است. اما دیگران داوطلب،علاقه مند و آرزومند هستند و قطعا آن کسی که مستقر است هم مسئولیت سنگینتری دارد و هم مطلع تر و کارآمد تر است. یعنی اگر بعد از جمعه هفته آینده این دولت رای بیاورد کار را ادامه می دهد نه آنکه کار را شروع کند. این دولت در وسط راه است و بقیه کار را ادامه می دهد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: اما اگر دولت دیگری بر روی کار بیاید باید تا مرداد صبر کند و مسئولیت بگیرد که خود این موضوع هزار و یک مکافات است.

اکرمی خواستار اعلام برنامه های امکان پذیر از سوی داوطلبان ریاست جمهوری شد و گفت: در هفته باقیمانده داوطلبان آنچه وجدان و انصاف می گوید و شدنی و امکان پذیر است را بیان کنند وعده ناشدنی ندهند و آرزوی ناشدنی را اعلام نکنند. همه ما می خواهیم کسی فقیر و محتاج نباشید اما این آرزو ظرف یک روز و یک ماه و یک سال شدنی است؟ یا ظرف 5 تا 10سال با برنامه و اتحاد باید در این راه پیروز شد؟ بنابراین در این مدت باقیمانده تا انتخابات، کاندیداها شدنی ها را بگویند.

وی با اشاره به عملکرد دولت، تصریح کرد: شما سال 92 را با شرایط کنونی ملاحظه کنید اگر وجدانان و انصافا از نظر ثبات، امنیت، طرح سلامت و شناخت بین المللی جلو هستیم؛ آقای روحانی بر دیگران مقدم است اما اگر خدایی نکرده درجا می زد و عقب گرد داشت خب تصمیم دیگری میشد گرفت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص پیش بینی انتخابات یادآور شد: مرحوم خلخالی می گفت اشکال ما این است که پشت سرمان را نمی توانیم ببینیم چه برسد به جلو و با این تفسیر من چه میدانم که نتیجه انتخابات چه می شود؟ اما آرزو می کنم کسی که مستقر و مسلط است و تاکنون نیز کارنامه مثبت ولو نسبی از خود نشان داده این مسیر را در 4 سال دیگر ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها