محمد هاشمی در گفت و گو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

قالیباف رایی نداشت که با کناره گیری اش به سبد رئیسی ریخته شود/ قالیباف خودش را سوزاند/ باید در چند روز آینده مراقبت کرد که مردم در صحنه باشند

محمد هاشمی تاکید کرد: آقای قالیباف رایی نداشت که با انصرافش به سبد آقای رئیسی ریخته شود. سبد رای آقای قالیباف، رئیسی و اصولگرایان یکی است. دو سبد رای نداشتند که حال بگوییم اتفاقی می افتد. متاسفانه آقای قالیباف خودش را خراب کرد و خودش را سوزاند.

قالیباف رایی نداشت که با کناره گیری اش به سبد رئیسی ریخته شود/ قالیباف خودش را سوزاند/ باید در چند روز آینده مراقبت کرد که مردم در صحنه باشند
کد خبر: 138226
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- محمد هاشمی معتقد است که کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی تنها به دلیل جلوگیری از رسوایی بیشتر است و او رأیی نداشت.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار اعتمادآنلاین با محمد هاشمی را می خوانید:

آقای قالیباف طی بیانیه ای به نفع آقای رئیسی کناره گیری کردند، این موضوع را چطور ارزیابی می کنید و چه تاثیری در انتخابات خواهد داشت؟
چون آقای قالیباف در دو مناظره آخر خیلی بد ظاهر شد و چهره بسیار بدی از خود ترسیم کرد کنار رفت. ایشان با بداخلاقی زیادی کرد و از امکانات شهرداری هم سو استفاده کرد.
بر اساس نظرسنجی ها، آقای قالیباف ریزش رای زیادی داشت. بنابراین برای اینکه از رسوایی بیشتر جلوگیری کند، کناره گیری کرد.

اصلاح طلبان در مقابل این عملکرد اصولگرایان چه استراتژی باید برای جذب حداکثری آرا داشته باشند ؟
همان راهی که انتخاب کرده اند را ادامه بدهند. رای اصلاح طلبان و اعتدالیون آقای روحانی است و تمایل بسیاری از مردم به آقای روحانی است.در حقیقت اعتدالگرایی و خرد ورزی در برابر وعده های پوچ، نادرست و غیر عملی قرار گرفته و تعقل در برابر شعار قرار گرفته است.
مردم نیز همیشه نشان داده اند که در جهت تعقل حرکت می کنند. امیدواریم که روز 29 اردیبهشت مردم با حضور وسیع خودشان حماسه دیگری را خلق کنند و دلواپسان را یک بار دیگر نا امید کنند.

با توجه به تعاملی که میان دو کاندیدای اصولگرا ایجاد شد، اگر آرای آقای قالیباف به سبد آقای رئیسی ریخته شود آیا تغییری در معادلات فعلی ایجاد می کند؟
خیر، آقای قالیباف رأیی نداشت که حالا به سبد آقای رئیسی ریخته شود. سبد رای آقای قالیباف، رئیسی و اصولگرایان یکی است. دو سبد رای نداشتند که حالا بگوییم اتفاقی می افتد. متاسفانه آقای قالیباف خودش را خراب کرد و خودش را سوزاند.

یک تحلیل وجود دارد مبنی بر اینکه اصولگرایان با کناره گیری قالیباف می خواستند یک نفر از این جریان و با رای بالا شکست بخورد، شما این تحلیل را محتمل می دانید؟
نمی دانم، اینها تحلیل هایی است که هر کسی می تواند بگوید.

وضعیت آقای روحانی را در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری چطور ارزیابی می کنید؟
باید در چند روز آینده مراقبت کرد که مردم در صحنه باشند که اگر چنین باشد و همه پای صندوق های رای بیایند این موضوع طبیعی است و برد با روحانی است. اما اگر تصور کنند که یک نفر کناره گیری کرده وضع عوض شده و یا به هر دلیل پای صندوق های رای نیایند آن موقع هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.
شرط اینکه اعتدال و عقلانیت پیروز شود این است که مردم پای صندوق های رای حضور داشته باشند و آقای روحانی را انتخاب کنند.

با توجه به این شرایط انتخابات دو قطبی می شود؟
من معنی دو قطبی را نمی فهمم.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها