کد خبر: 138227
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

جعفرزاده در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

اصولگرایان با انصراف قالیباف دچار بزرگترین اشتباه تاکتیکی شدند/ پیروزی آقای روحانی در دور اول قطعی شد/ بیش از80 درصد آرای قالیباف به سبد روحانی می ریزد/ اصولگرایان عادت دارند، دقیقه 90 پاس اشتباه بدهند/ اراده جدی برای رئیس جمهور شدن رئیسی وجود دارد که مرد

نایب رئیسی فراکسیون مستقلین ولایی معتقد است که یک اراده جدی برای رئیس جمهور شدن آقای رئیسی وجود دارد و مردم در مقابل این اراده جدی گارد می گیرند و تصور این است که آقای رئیسی می خواهد به آنها تحمیل شود.

اصولگرایان با انصراف قالیباف دچار بزرگترین اشتباه تاکتیکی شدند/ پیروزی آقای روحانی در دور اول قطعی شد/ بیش از80 درصد آرای قالیباف به سبد روحانی می ریزد/ اصولگرایان عادت دارند، دقیقه 90 پاس اشتباه بدهند/ اراده جدی برای رئیس جمهور شدن رئیسی وجود دارد که مرد
کد خبر: 138227
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین در گفت و گو با خبرنگار اعتماد آنلاین نسبت به کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی واکنش نشان داد و گفت: این یکی از بزرگترین اشتباهات تاکتیکی اصولگرایان است. آنان عادت دارند در دقیقه 90 یا پاس گل بدهند یا به خود گل بزنند.

آقای قالیباف طی بیانیه ای به نفع آقای رئیسی کناره گیری کرد، این موضوع را چطور ارزیابی می کنید و چه تاثیری در انتخابات خواهد داشت؟
اصولگرایان با این تصمیم آرایش سیاسی را تغییر دادند. اصولگرایان دچار بزرگترین اشتباه تاکتیکی شدند. کار برای آقای روحانی راحت تر شد و من فکر می کنم پیروزی آقای روحانی در دور اول قطعی شد.
اینکه سبد رای قالیباف به سبد رای رئیسی ریخته شود امکان ندارد چون دو جنس متفاوت از هم هستند. در سبد قالیباف بخشی از تکنوکرات ها بودند و در سبد رای رئیسی مذهبیون هستند و کسانیکه در سبد رای قالیباف بودند به سبد رای رئیسی نمی روند.اینها کسانی هستند که با همه بد اخلاقی های قالیباف، روحانی را به رئیسی ترجیح می دهند و با رئیسی کنار نمی آیند.
من احتمال نمی دهم که بیش از 15 درصد سبد رای قالیباف برای رئیسی برود و بیش از 80 درصد سبد رای قالیباف به سبد رای روحانی ریخته می شود.

یعنی فکر می کنید با کناره گیری قالیباف هیچ اتفاق مثبتی برای اصولگرایان نیفتد؟
اصلا، اصولگرایان شکست خود را کلید زدند.

اصلاح طلبان و اعتدالیون باید استراتژی داشته باشند؟
اینکه بگوییم خیالمان 100 درصد راحت است اینگونه نیست. یک اراده جدی برای رئیس جمهور شدن آقای رئیسی وجود دارد و مردم در مقابل این اراده جدی گارد می گیرند و تصور این است که آقای رئیسی می خواهد به آنها تحمیل شود.

با توجه به این شرایط انتخابات علی رغم توصیه رهبری دو قطبی می شود...
در هر صورت دو قطبی بودن انتخابات را هم اصولگرایان شروع کردند و در چند روز باقیمانده یک انتخابات دو قطبی خواهیم داشت که روز به روز فضا برای آقای رئیسی تاریک تر و سیاه تر می شود.

چرا اصولگرایان به این نتیجه رسیدند که قالیباف به نفع رئیسی کناره گیری کند؟
اصولگرایان عادت دارند در دقیقه 90 پاس اشتباه بدهند چراکه تحلیل درستی از جامعه ندارند و الان هم یک پاس اشتباه دادند. اصولگرایان یا به خودشان گل می زنند و یا پاس اشتباه می دهند که دیگری گل بزند.

یک تحلیل وجود دارد مبنی بر اینکه اصولگرایان با کناره گیری قالیباف می خواستند یک نفر از این جریان و حداقل با رای بالا شکست بخورد، شما این تحلیل را محتمل می دانید؟
این نکته همیشه کارساز نیست. در این انتخابات چون این دو نفر می توانستند طیف اصولگرایی را با هم جمع کنند خوب بود که هر دو حضور داشته باشند. همه اصولگرایان زیر یک چتر جمع نمی شوند و سلایق مختلفی دارند اما در این انتخابات تلاش داشتند سلایق مختلف را جمع کنند و انتخابات را به دور دوم بکشاندند بنابراین می توانستند این انصراف را در دور دوم بدهند.

به نظر شما وضعیت آقای قالیباف برای جذب آرا بهتر بود یا آقای رئیسی؟
قطعا قالیباف. طبق نظر سنجی ها اوضاع قالیباف با همه بد دهنی ها و لجبازی ها بهتر از رئیسی بود به همین دلیل است که می گویم آرای قالیباف به سبد رای رئیسی ریخته نمی شود چون طرفداران قالیباف رئیسی را به عنوان رئیس جمهوری قبول ندارند و بخاطر مصالح کشور روحانی را قبول دارند و به سمت روحانی می آیند و کاری نیز از قالیباف ساخته نیست.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها