کد خبر: 142736
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

هیوندای مرگ های ناشی از گرمای داخل خودرو را کاهش داد

معرفی یک سیستم هشدار جدید

هیوندای یکی از شرکت های خودروسازی پویایی بوده که همواره سعی در ابداع و معرفی سیستم های جدید داشته است.این خودروساز آسیایی به تازگی سیستمی را معرفی کرده که امیدوار است از مرگ های رخ داده به خاطر گرمای داخل خودرو جلوگیری کند.

معرفی یک سیستم هشدار جدید
کد خبر: 142736
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتماد آنلاین| این سیستم که با نام هشدار سرنشین عقب نام گذاری شده است به لطف یک حسگر اولتراسونیک حرکات صندلی عقب را مدام مورد بررسی قرار می دهد ودر صورت مواجه شدن با حرکات بیش از حد در صندلی عقب و همینطور بالا رفتن دمای بیش از اندازه داخل خودرو با نشان دادن علامت هشدار در پشت آمپر به راننده یاد آوری می‌کند که در هنگام خارج شدن از خودرو صندلی عقب را مورد بررسی قرار دهد.اگر هشدار نتواند توجه راننده را جلب کند و راننده از خودرو دور شود،سیستم هشدار سرنشین عقب هیوندای باعث روشن شدن چراغ ها شده و هشدارها از طریق سیستم بلولینک شرکت به گوشی هوشمند راننده فرستاده می شود و اورا از بروز خطر احتمالی باخبر می سازد.
معاون محصول هیوندای امریکای شمالی با بیان اینکه این سیستم می تواند به نجات خیلی از افراد کمک کند.گفت: هشدار سرنشین عقب نمونه‌ای دیگر از بهبود اوضاع در هیوندای است. این سیستم اولین قدم در جلوگیری از پیش آمدن تراژدی‌هاست. ما می‌دانیم که لحظه‌ای سهل‌انگاری می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.
طبق امار های موجود در سال جاری تعداد 38 کودک که داخل خودرو رها شده بودنند به دلیل گرمای بیش از حد کابین جان خودرا از دست داده ‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها