یزدی: دشمن تلاش دارد با حرف‌های زیبا برخی افراد ساده‌لوح داخلی را فریب دهد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: دشمن به دنبال آن است تا با حرف‌های زیبا عمل خودش را در داخل کشور انجام دهد و بعضی افراد ساده‌لوح را بفربید.

یزدی: دشمن تلاش دارد با حرف‌های زیبا برخی افراد ساده‌لوح داخلی را فریب دهد
کد خبر: 142807
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتماد آنلاین | به گزارش تسنیم محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز در یادواره شهدای حفاظت اطلاعات سپاه تهران، گفت: امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و آمریکا و رژیم‌صهیونیستی سیلی محکمی از انقلاب اسلامی خورده‌اند.

وی افزود: امروز در پشت پرده از استقلال کردستان حمایت می‌کنند، اما در عیان چیزی بیان نمی‌کنند، همچنین از رژیم کودک‌کش عربستان نیز حمایت می‌کنند. شرایط منطقه نشان می‌دهد آنها می‌خواهند برای منطقه غرب آسیا تعیین تکلیف کنند.

یزدی تصریح کرد: در چهل سال گذشته آمریکا شکست‌های فراوانی دریافت کرده و تلاش خود برای رسیدن به یک موفقیت را دو چندان کرده که این نشان از این دارد که ما از وضعیت خوبی نسبت به دشمن برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال آن است تا نگذارد صدای حق و ندای رهبر معظم انقلاب شنیده شود. آنها می‌خواهند تا کسی در داخل کشور متوجه مطالبات مقام معظم رهبری نشود. دشمن به دنبال آن است تا با حرف‌های زیبا، عمل خودش را در داخل کشور انجام دهد و بعضی افراد ساده‌لوح را بفربید.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما باید وظیفه خود را به درستی تشخیص دهیم و پاسدارانی در تراز حمایت از انقلاب اسلامی داشته باشیم. پاسداران ما باید قانون‌مندترین و پاکدست‌ترین افراد در قبال بیت‌المال باشند و مانند شهید حججی عزم استوار و دشمن‌شکن داشته باشند.

یزدی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بگوید کسانی که از اسلام دفاع می‌کنند، حضور خالصانه ندارند، تصریح کرد: ما باید کاری کنیم تا نگاه مردم به بسیجیان و پاسداران مانند دفاع مقدس شود، باید به مردم نشان دهیم نیروهای ما آماده جانفشانی برای انقلاب و کشور هستند.


همچنین ایرنا نوشت:

سپاه؛ مدافع ملت و دشمن تروریسم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه روزهای خطر و برهه های مختلف مدافع ملت و نظام و نیروی مهاجم در برابر تروریست ها بوده است. براین اساس تحریم سپاه به مثابه رودررویی در برابر مردم ایران و تقویت تروریست ها در منطقه است.

چندی است که برخی مقامات کاخ سفید از قراردادن سپاه در فهرست گروه های تروریست سخن به میان می آورند. سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که آمریکا چگونه نیروی نظامی کشوری دیگر را می خواهد به عنوان گروه تروریستی معرفی کند در حالی که همین نیروی نظامی یکی از مهمترین نیروهای مبارزه با تروریسم است. این مساله گویای آن است که آمریکا خود بزرگترین مدافع تروریسم است چرا که تضعیف جبهه مبارزه با تروریسم به تقویت تروریست ها می انجامد. در شرایطی که گروه های تروریستی در عراق و سوریه در حال اضمحلال و نابودی هستند، سخن گفتن از تحریم جبهه مقابل تروریسم نشان از چهره واقعی کسانی می دهد که خود را نماد جهان آزاد می دانند.

روز چهارم مرداد ماه امسال «کاتسا » موسوم به قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ، که بر اساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شده است. این قانون در مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسید. 2 روز بعد در ششم مرداد ماه سنای آمریکا نیز با 98 رای با آن موافقت کرد. دونالد ترامپ 11 مردادماه با امضای این مصوبه، آن را تبدیل به قانون کرد. در این قانون قید شده که تحریم‌های مربوط به گروه‌های تروریستی باید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال شود. بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف 90 روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.

در همین زمینه «محمد علی جعفری » فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 16 مهرماه در جلسه‌ شورای راهبردی سپاه که با موضوع تحلیل رفتار دولت ترامپ تشکیل شد، با تشریح اقدامات خصمانه امریکایی‌ها در ماه‌های اخیر علیه ملت ایران و تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی اجرای قانون «کاتسا » را معادل با خروج یکجانبه امریکا از برجام می‌داند، گفت: همانطور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم، در صورتی که قانون تحریم‌های جدید امریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع 2 هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند. اگر کاخ سفید سپاه را «گروه تروریستی» اعلام کند، ارتش آمریکا را هم‌سنگ داعش در نظر می‌گیریم.

در همین زمینه حسن روحانی دیروز (نوزدهم مهرماه) در جلسه هیات دولت با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد علیه سپاه پاسداران اقدامی کند، این دیگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در همه روزهای خطر از منافع ملی ما دفاع کرده است. سپاه

نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب کردهای عراق هم است چون اربیل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوریه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حیثیت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه همیشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروریست‌ها ایستاده است.

«محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت دوازدهم نیز در نشست هفتگی با اصحاب رسانه روز 18 مهرماه سپاه را یکی از مولفه های قدرت و دفاع ملت بعد از انقلاب خواند. او افزود: سپاه مدافع ملت و مهاجم برضد‌ تروریست‌ها است، پس ‌اگر آمریکا چنین واکنشی را در برابر سپاه داشته باشد، خودش مثل داعشی‌ها می شود که همین مواضع را نسبت به سپاه دارند.

این همدلی میان مقامات کشورمان در زمینه نقش و جایگاه سپاه و از طرفی دیگر مقابله با تهدیدهای آمریکا، نشانگر وحدت و همکاری همه جانبه نیروها و نهادها برای پیشبرد اهداف عالیه کشور است. یکی از پیام های اصلی این سخنان، وحدت کلمه و همدلی است که میان مسئولان وجود دارد. این مساله نشان می دهد که مسئولان کشورمان از هوشمندی بالایی برخوردارند و نمی گذارند خوابی که دشمنان دیده اند، تعبیر شود.

هر چند ذهنیت نادرستی در افکار عمومی نسبت به نقاط متمایز میان دولت و برخی نهادها ایجاد شده بود و تا حدودی جامعه را به سمت نوعی سردرگمی و قطبی سازی پیش می برد. بر این اساس دشمن گمان می برد که با ایجاد انفکاک و تمایز میان نهادها می تواند به هدف خود برسد اما سخنان منسجم و هم راستای مقامات دولت و سپاه این رویکرد را خنثی کرد.

این امر حاکی از آن است که اگر حتی اختلاف دیدگاهی هم نسبت به برخی مسائل میان مسئولان وجود داشته باشد یک امر داخلی است و در زمینه منافع ملی و امنیت کشور همه همدل و هم جهت هستند و اختلاف معنایی ندارد. از این رو اگر در برخی زمینه ها سلیقه های متفاوتی وجود دارد اما این دلیل نمی شود که منافع ملی نادیده گرفته شود. این وحدت به مثابه پادزهری است که کشور را در برابر آفت ها و آسیب ها واکسینه می کند. بی شک وحدت و وفاق ملی یکی از ضرورت های مهم و اصلی برای هر کشور به شمار می آید و هر جامعه ای برای رویارویی با تهدیدهای بیرونی و چالش های درونی، ناگزیر از حرکت به سوی انسجام و وحدت است.

بنابر این تهدیدهای دشمن نمی تواند به عزم راسخ و پیوند مردم و نظام خدشه ای وارد سازد و مانند گذشته این انسجام و همدلی حفظ خواهد شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها