سفیر روسیه در بیروت:

آمریکا هنوز روی تروریست‌ها حساب می‌کند/عربستان دیگر دنبال کناره‌گیری اسد نیست

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت با بیان اینکه آمریکا هنوز روی گروههای تروریستی حساب باز می کند، تاکید کرد که اتفاقات نشانگر پیروزی سوریه، روسیه و متحدانشان علیه تروریست هاست.

آمریکا هنوز روی تروریست‌ها حساب می‌کند/عربستان دیگر دنبال کناره‌گیری اسد نیست
کد خبر: 142830
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین-سفیر روسیه با بیان این مطلب با ابراز خرسندی از اوضاع نظامی و سیاسی سوریه گفت: عربستان دیگر به دنبال کناره گیری اسد نیست.
وی با اشاره به سفر اخیر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به مسکو آن را دارای دو بعد دانست: بعد اول مربوط به منافع تجاری و اقتصادی دو کشور است و بعد دوم به نقش عربستان در سوریه و منطقه مرتبط است.
به گزارش روزنامه الاخبار سفیر روسیه افزود: در این سفر مشخص شد که عربستان از مذاکرات آستانه و راه حل سیاسی حمایت می کند و از خواسته قبلی خود یعنی «کناره گیری بشار اسد از قدرت» دست برداشته است، اما تنها مشکل عربستان، ایران است.
به گفته دیپلمات برجسته روسی، عربستان خواستار توقف نفوذ ایران و اخراج آن از سوریه است.
زاسپکین افزود: روسیه معتقد است جنگ با تروریسم همچنان در سوریه ادامه دارد و ایران متحد سوریه است و در مبارزه با تروریسم به این کشور کمک می کند.
سفیر روسیه در لبنان با بیان اینکه عربستان و سوریه نیاز به واسطه و میانجیگری ندارند تصریح کرد: آنها سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کردند و به دنبال سرنگونی نظام سوریه بودند؛ آیا با این وضع انتظار داشتند اسد به متحدان روسی و ایرانی خود متوسل نشود؟ ما از قرن پیش با ارتش سوریه همکاری نظامی داریم، آیا آنها انتظار دارند ما در سوریه عقب نشینی کنیم، آنهم بعد از آنکه تروریست ها را وارد سوریه کردند و در این کشور آشوب به پا کردند؟ این مساله منجر به افزایش زیاد کمک ها شد.
سفیر روسیه تصریح کرد: وقتی عربستان تنش آفرینی آمریکا در برابر ایران را مشاهده می کند چه دلیلی وجود دارد که دست از دشمنی با ایران بردارد؟ پس با این حساب مشکل اصلی در مواضع آمریکاست.
وی همچنین با بیان اینکه موازنه وحشت بین حزب الله و اسرائیل مانع از وقوع جنگ بین دو طرف می شود گفت که فکر نمی کند اسرائیل به لبنان و سوریه حمله کند.
در صورت وقوع جنگ هر دو طرف دچار ضرر و زیان هایی می شوند و این باعث می شود همه در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

**تحریم ها علیه لبنان نتیجه نخواهد داد
زاسپکین همچنین با اشاره به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه حزب الله و لبنان گفت: این تحریم ها نتیجه ای در بر نخواهد داشت و منجر به تغییر موضع سیاسی حزب الله نخواهد شد.
وی افزود: روسیه هم تحت تحریم قرار گرفته است اما این فشارها نمی تواند ما را مجبور به تغییر مواضع اصولی مان کند بلکه برعکس، اصرار ما را برای مقابله و رویارویی بیشتر می کند.
سفیر روسیه در لبنان تصریح کرد: تحریم ها فقط حزب الله را هدف قرار نمی دهد بلکه همه مردم لبنان را شامل می شود.
وی راه حل مقابله با این تحریم ها را در وحدت داخلی لبنان چه در بعد سیاسی و مردمی دانست و گفت: آنها می خواهند با این تحریم ها در بین مردم دو دستگی ایجاد کنند و وحدت بهترین پاسخ به آنهاست.
سفیر روسیه در عین حال گفت: فکر نمی کنم هیچ یک از گروه های سیاسی با تنش آفرینی های آمریکا همراهی کنند و ما اطمینان داریم که این فشارها به شکست خواهد انجامید.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها