کد خبر: 142853
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

چگونه گوشی‌های قاچاق را بشناسیم؟

برای اطلاع از اینکه آیا گوشی شما از راه قانونی وارد کشور شده یا قاچاق محسوب می شود، کافی است کد پانزده رقمی (IMEI) خود را به سامانه پیامکی 30008887 ارسال کنید تا اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار داده شود.

چگونه گوشی‌های قاچاق را بشناسیم؟
کد خبر: 142853
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- گمرک جمهوری اسلامی اقدام به راه اندازی سامانه‌ای برای اطلاع از نحوه ورود گوشی های تلفن همراه به کشور کرده است و شهروندان برای ارتباط با آن چند گام باید اجرایی کنند.
گام اول: #06#* را شماره گیری کرده تا کد 15 رقمی گوشی تلفن همراه مخصوص خود (IMEI) را دریافت کنید.
گام دوم: شناسه پانزده رقمی (IMEI) خود را به سامانه پیامکی 30008887 ارسال کنید یا در آدرس زیر آن را وارد کنید: https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0
گام سوم: پیامی در رابطه با ثبت یا ثبت نشدن شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک برای شما ارسال می‌شود که کد شناسه گوشی شما در گمرک ثبت شده است یا خیر؛ در صورتی که ثبت نشده باشد، گوشی شما به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن وارداتی که از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک است گام مهمی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب شده و با اجرایی شدن آن قدم بزرگی در مبارزه با قاچاق کالا برداشته خواهد شد.
برنامه گمرک ایران بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند گمرکی برای ردیابی کالاهای قاچاق از غیرقاچاق در سایر گروه‌های کالایی است.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها