واعظی: دولت خود را جدا از سپاه، ارتش و بسیج نمی‎داند

واکنش به درگیری نماینده زن با معاون استاندار؛در شرایط فعلی منطقه نیازمند آرامش و وحدت در کشوریم

واعظی: دولت خود را جدا از سپاه، ارتش و بسیج نمی‎داند
کد خبر: 143241
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۸ ۰۰:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: سپاه پاسداران، ارتش و نیروهای بسیج همه بخش اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و دولت خود را جدای از سپاه، ارتش و بسیج نمی‌داند.

محمود واعظی در گفتگویی در پاسخ به این سئوال که وقتی ترامپ صحبت کرد، دولت یکپارچه در حمایت از سپاه موضع گرفت و همه جریان های سیاسی این موضع دولت را تحسین کردند اما درباره برجام چنین حمایتی از دولت نمی شود و حتی برخی انتقادهای تندی به دولت انجام دادند، انتظار دولت از جریانات سیاسی چیست؟ گفت: ما که نمی خواهیم با کسی معامله کنیم، آنچه امنیت ملی و منافع ملی کشور را در برابر دشمنان و خارجی ها تأمین می کند، دولت وظیفه خود را انجام می دهد.

وی دفاع از سپاه را وظیفه دولت دانست و افزود: آقای روحانی اولین بار نبود که چنین حمایتی را انجام داد. روز چهارشنبه گذشته که آقای ترامپ هنوز صحبت نکرده بود، آقای روحانی درباره دفاع از سپاه پاسداران صحبت کرد، همچنین آقای رئیس جمهور در نیویورک وقتی خبرنگاری سئوالی پرسید، آنجا هم محکم از سپاه حمایت کرد. این موضع دولت دوازدهم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: سپاه پاسداران، ارتش و نیروهای بسیج همه بخش اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و دولت خود را جدای از سپاه و بسیج و ارتش نمی داند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره حواشی به وجود آمده بر سر درگیری نماینده زن مجلس با معاون استاندار خراسان رضوی، گفت: از نظر ما هیچ کسی حق توهین به کس دیگری را ندارد. وزیر، نماینده مجلس و استاندار هیچ کدام نمی توانند به یک فرد معمولی توهین کنند. آنچه ما هفته گذشته شاهدش بودیم اقدام درستی نبود. رعایت اخلاق در کشور باید سرلوحه قرار گیرد. حقوق شهروندی هم می گوید هر کسی حق دارد سئوال کند و نظرش را تا جایی که درست باشد، بگوید طرف مقابل هم می تواند جواب دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به ضرورت حفظ آرامش در کشور گفت: با توجه به شرایطی که در منطقه ما و عرصه بین الملل است، بیش از هر زمان نیاز به وحدت، انسجام و صمیمیت در کشور داریم و وحدت و صمیمیت در سایه یک آرامش و همدلی به وجود می آید.

منبع: خبرآنلاین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها