لاوروف: دیدگاه چین و روسیه درباره کره شمالی امنیت را به منطقه باز می‌گرداند

وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه گفت: برنامه‌ چین و روسیه درباره کره شمالی بر اساس کاهش تنش در منطقه است.

لاوروف: دیدگاه چین و روسیه درباره کره شمالی امنیت را به منطقه باز می‌گرداند
کد خبر: 143260
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتماد آنلاین | به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از جامعه بین‌الملل خواست تا از افزایش تنش در شبه جزیره کره جلوگیری به عمل آورند. او گفت: درگیری و تنش بیش از حد در منطقه تنها به یک فاجعه منجر می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: راه‌حل برای وضعیت موجود در شبه جزیره کره نیازمند اقدامات گسترده دیپلماتیک است و اصلی‌ترین مسئله در شرایط کنونی جلوگیری از تقابل نظامی است که به فاجعه با مقیاس بزرگ اقتصادی، بشری و محیط زیستی منجر می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی طرف‌های درگیر در بحران شبه جزیره کره باید خویشتن‌داری را تمرین کنند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به این مسئله اشاره کرد که هیچ جایگزینی برای مذاکره میان طرف‌های ذی‌نفع در مسئله شبه‌جزیره کره وجود ندارد و تنها راه‌حل مذاکره و کاهش تنش است. او گفت: بنابراین ما از تمامی طرف‌های مسئول در جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا از ایده‌هایی که بیانگر خط مشی مطرح شده از سوی چین و روسیه برای سازش در شبه جزیره کره است، تبعیت کنند.

این دیپلمات ارشد روس گفت که مسکو و پکن بر این باورند که تحقق این خط مشی به کاهش اقدامات نظامی و تنش زدایی در شبه‌جزیره کره کمک می‌کند و سیستمی از امنیت قابل قبول و برابر در شمال شرق آسیا ایجاد خواهد کرد.

لاوروف همچنین به مشکلات حول محور توافق اتمی ایران اشاره کرد و از آن حمایت کرد. وی گفت: روسیه امیدوار است که اقدامات مشترک باعث بقای برجام شود.

وزیر امور خارجه روسیه نسبت به برنامه‌های ناتو در اروپا نیز هشدار داد و گفت: روسیه از نزدیک این برنامه‌ها را رصد می‌کند و با نگرانی استقرار و تقویت تجهیزات هوایی از سوی ناتو در اروپا را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین به این مسئله اشاره کرد که مسکو برنامه‌ای برای پیوستن به معاهده‌های مربوط به منع تسلیحات اتمی در کنار معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی موسوم به NPT ندارد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها