کد خبر: 143329
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

جانشین قرارگاه ثارالله تهران در گفت و گو با اعتمادآنلاین :

سوری ها توان مدیریتی داشته باشند نیازی به حضور ما در سوریه نخواهد بود /نیاز داشته باشند کمک می کنیم /سرلشکر باقری راهی سوریه شد تا مشخص شود برای آینده چه باید کرد

جانشین قرارگاه ثارالله تهران گفت: بعد از پیروزی های پی در پی که توسط رزمندگان جبهه مقاومت بوجود آمد لازم بود که هیاتی از ایران در جهت تبادل نظر و تبریک گفتن به ملت سوریه مخصوصا آقای بشار اسد اعزام شود.

سوری ها توان مدیریتی داشته باشند نیازی به حضور ما در سوریه  نخواهد بود /نیاز داشته باشند  کمک می کنیم /سرلشکر باقری  راهی سوریه شد تا مشخص شود برای آینده چه باید کرد
کد خبر: 143329
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تهران می گوید که زمانیکه آنها-سوری ها- نیاز داشته باشند ما هم کمک می کنیم و اگر نیازی نباشد کاری نیست. اصل این است که احساس کنند دیگر تروریسمی در آن کشور وجود ندارد و در نهایت اگر خودشان بتوانند خودشان را اداره کنند و مشکلی برای آنها نباشد ما هم دیگر نیازی نیست که حضور داشته باشیم.
در ادامه گفت و گوی اعتمادآنلاین با اسماعیل کوثری را می خوانید:

ارزیابی شما از سفر سرلشکر باقری رییس ستاد کل مشترک نیروهای مسلح به سوریه چیست؟

بعد از پیروزی های پی در پی که توسط رزمندگان جبهه مقاومت بوجود آمد لازم بود که هیاتی از ایران در جهت تبادل نظر و تبریک گفتن به ملت سوریه مخصوصا آقای بشار اسد اعزام شود. همچنین لازم بود هیات بلند پایه ای مخصوصا از بعد نظامی برود و در نهایت آخرین وضعیت منظقه را هم از نزدیک ببیند و تبادل نظر شود که اگر کاری باقی مانده در جهت تمام کردن و بیرون کردن تروریست ها، این مراحل آخر هم به اتمام برسد و در نهایت این بشود که بدانند برای آینده چه باید کنند.

برخی تحلیلگران در ارزیابی سفر سرلشکر باقری به سوریه این اعتقاد را دارند که ضریب فعالیت سپاه پاسداران و اقدامات مستشاری ایران در سوریه کم خواهد شد، چقدر این تحلیل درست است؟

زمانی که آنها نیاز داشته باشند ما هم کمک می کنیم و اگر نیازی نباشد کاری نیست. اصل این است که احساس کنند که دیگر تروریسمی در آن کشور وجود ندارد و در نهایت اگر خودشان بتوانند خودشان را اداره کنند و مشکلی برای آنها نباشد ما هم دیگر نیازی نیست که حضور داشته باشیم اما اصل این است و باید دید این تبادل نظر نتیجه اش به چه صورت بوده و بعدا تصمیم گیری کنند.

پس به نوعی احتمال اینکه اقدامات مستشاری ایران کم بشود وجود دارد؟

من کی گفتم کم شود. من که تعیین تکلیف نکردم بلکه گفتم باید ببینند در آنجا به چه نتیجه ای می رسند.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها