کد خبر: 143383
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سازمان بهداشت جهانی در انتخاب موگابه به عنوان سفیر حسن نیت بازنگری می‌کند

در پی اعتراضات گسترده به انتخاب رئیس‌جمهور زیمبابوه به عنوان سفیر حسن نیتِ سازمان بهداشت جهانی، این سازمان اعلام کرد که درباره انتخاب خود بازنگری می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی در انتخاب موگابه به عنوان سفیر حسن نیت بازنگری می‌کند
کد خبر: 143383
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتماد آنلاین | به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تدروس قبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در پیامی در توئیتر اعلام کرد: من گوش می‌دهم و نگرانی‌های شما را شنیده‌ام‌. درباره این مساله با توجه به ارزش‌های سازمان بهداشت جهانی بازنگری می‌شود. من در سریع‌ترین زمان ممکن بیانیه‌ای صادر خواهم کرد.

رابرت موگابه 93 ساله پیرترین رئیس دولت در جهان به دلیل اقداماتش در داخل کشور خود مورد انتقاد بسیاری از مدافعان حقوق بشر است. موگابه با تحریم‌های آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر نیز مواجه است.

قبریسوس پیشتر گفته بود که موگابه می‌تواند از نفوذش برای کمک به وضعیت سلامت و بهداشت منطقه کمک کند و به همین دلیل انتخاب شده است.

کاخ سفید این انتصاب موگابه را ناامید کننده اعلام کرده بود و وزارت خارجه آمریکا گفت: این انتصاب به روشنی مغایر با ارزش‌های سازمان ملل مبنی بر احترام به حقوق بشر و کرامت انسانی است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هم گفت: زمانی‌که من شنیدم او به این سمت انتخاب شده فکر کردم این خبر یک جوک احمقانه است. انتخاب او غیر قابل قبول و غیر قانع کنند است.

بسیاری از مدافعان حقوق بشر نیز نسبت به این انتصاب اعتراض کرده بودند.

در همین راستا جرمی فرار از بنیاد خیریه انگلیس اعلام کرد: این تصمیم عمیقا ناامید کننده و اشتباه است. رابرت موگابه در حفظ ارزش‌های سازمان بهداشت جهانی ناکام مانده است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها