کد خبر: 143604
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

وزیر آموزش پرورش:شرایط ورزش کردن دختران سخت تر از پسران است

وزیر آموزش و پرورش در مراسم المپیاد ورزشی درون مدرسه ای گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی را می توان با ترویج برنامه های ورزشی کاهش داد.

وزیر آموزش پرورش:شرایط ورزش کردن دختران سخت تر از پسران است
کد خبر: 143604
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در مدرسه نوشیروان برگزار شد افزود: «در گذشته وقتی کودک بودم، سرگرمی‌های من و هم‌نسلی‌هایم از جنس ورزش بود. فضای خانه‌ها و بیرون از منازل این اجازه را می داد تا ما بازی‌های پرتحرکی داشته باشیم؛ این شرایط در کوچه ها هم حاکم بود سرگرمی های مان از جنس بدنی و فعالیت های ورزشی محسوب می شد.»


وی گفت: «کم کم تلویزیون جای بازی‌ها و فعالیت‌های بدنی را گرفت و بعد با ورود تکنولوژی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای این تحرکات از بین رفت؛ به طوری که امروزه می بینیم ما و فرزندانمان ساعت‌ها روی یک صندلی می نشینیم و با یک کنترل کانال تلویزیون را تغییر می دهیم این شرایط سرآغاز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی ما خواهد بود.»

بطحائی افزود: «امروزه یکی از مشکلات جدی ما سلامت جسمی است که به شدت در معرض خطر قرار دارد. مخصوصا جوانان و نوجوانان بیشتر از بقیه در معرض این آسیب قرار دارند و دختران با توجه به اینکه شرایط ورزش کردنشان سخت تر از پسران است بیشتر در خطر هستند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «در چنین فضایی ضرورت ایجاب می کند که بیشتر به تربیت بدنی و فعالیت های بدنی توجه شود. برنامه هایی مثل امروز مانند برگزاری چهارمین سال المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از اهمیت زیادی برخوردارند.»

وی گفت: «یکی از مهمترین ویژگی‌های المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای این است که با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی حاضر در مدارس به ترویج تربیت بدنی می پردازد. المپیاد درون‌مدرسه‌ای می تواند با امکانات محدود، تحرک، شادابی و نشاطی که ضرورت جامعه ماست را رونق دهد. به همین علت از همه همکاران حوزه تربیت بدنی و مدارس تشکر می کنم.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «مربیان ورزش جزو مظلومترین قشر از مربیان هستند زیرا به آنها گفته می شود که شما در سخت‌ترین شرایط کاری بازی می کنید. در حالیکه آنها با کمترین امکانات مشتاقانه در جهت ترویج تحرک و شادابی و تحقق این امر فعالیت می کنند.»

بطحائی گفت: «امروز شادابی و نشاط، ورزیدگی و آمادگی جسمانی یکی از مهمترین ضرورت های مدارس است. بسیاری از آسیب های اجتماعی که موجب نگرانی است و خطری جدی برای نوجوانان و جوانان ما محسوب می شود را می توان با ترویج برنامه های ورزشی کاهش داد و از ناهنجاری‌های اجتماعی و صدماتی که برای جوانان و نوجوانان به دنبال دارند جلوگیری کرد.»

وی افزود: «با وجود امکانات اندک همه تلاشمان را خواهیم کرد تا شرایط برای اجرای برنامه های این چنینی فراهم شود و تربیت بدنی ترویج یابد تا شاهد حضور دانش آموزانی با نشاط و سرزنده در مدارس باشیم.»

منبع: خبرگزاری صداوسیما
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها