کد خبر: 143732
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

دفاع محجوب از اعتراضات کارگری

نماینده مردم تهران می‌گوید: بسیاریُ اعتراضات کارگری را در برابر نظام می‌بینند اما واقعیت امر این است که این فریادها به کمک نظام خواهد آمد.

دفاع محجوب از اعتراضات کارگری
کد خبر: 143732
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین «علیرضا محجوب» در نشست سالانه دبیران اجرایی سراسر کشور که امروز در مشهد برگزار شد، گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی کشور و رکودی که بر آن حاکم است نسبت به سال‌های گذشته با وضعیت پیچیده‌تری مواجه هستیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که شنیدن اعتراضات کارگران ادامه دارد، اضافه کرد: در گذشته دولت‌ها اجازه نمی‌دادند که اخبار و گزارشاتی در خصوص اعتراضات کارگری و حقوق های عقب مانده آنها و همچنین وضعیت معیشتی آنها در جامعه منتشرشود اما در دولت تدبیر و امید آقای روحانی متحمل این اعتراضات شدند. اگر صدای فریاد کارگران به گوش برسد مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: بسیاری اعتراضات کارگری را در برابر نظام می‌بینند اما واقعیت امر این است که این فریادها به کمک نظام خواهد آمد. جا دارد ما از دولت، نمایندگان مجلس و سایر نهادهایی که به بلند شدن صدای کارگران کمک می‌کنند؛ تشکر کنیم.

محجوب در مورد تلاش‌هایی که برای از بین بردن رکود انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این‌طور نیست که بگوییم هیچ تلاشی برای از بین بردن رکود انجام نگرفته است. تلاش‌هایی در جهت بیدار کردن رکود از خواب انجام می‌شود اما متاسفانه نتیجه‌ چشمگیری دربرنداشته است. سرنوشت اقتصاد و آینده کارگران ایران رکود نیست.

وی در همین مورد ادامه داد: ما باید در مقابل رکود بیدار باشیم و تنها نسخه درمان این غده سرطانی تلاش و بیدار بودن است.

دبیرکل خانه کارگر افزود: تجمعات کارگری اعتراضات کارگری و کسانی که در مورد کارگران می‌نویسند؛ یخ‌زدگی وضعیت موجود را از بین می‌برند و نشان می‌دهند که همچنان در کشور برای مبارزه با رکود تلاش می‌شود. ما باید به نوعی کار کنیم که چرخه توزیع، تولید و توسعه اشتغال به ثروت کشور کمک کند. ما برای گسترش فعالیت‌های خانه کارگر نیاز به حمایت‌هایی داریم خوشبختانه مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را دارد اما دیگر نهادها هم باید به وضعیت کارگران کشور و نمایندگان آنها اهمیت بدهند.

علیرضا محجوب به کاهش عضوگیری در سال جاری اشاره کرد و گفت: همه اعضای خانه کارگر باید تلاش کنند تا عضوگیری‌ها در این حوزه افزایش پیدا کند زیرا ما باید برای پیشرفت وضعیت کارگران کشور تحرکات و کارهای جدیدی انجام دهیم تا در عرصه‌های مختلف برای از بین بردن چالش‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

منبع: ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها