کد خبر: 143742
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تشکیلات خودگردان، لندن را تهدید کرد

مشاور سیاسی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش مسوولان فلسطینی برای محاکمه لندن به دلیل نقش‌اش در آواره کردن فلسطینی‌ها خبر داد.

تشکیلات خودگردان، لندن را تهدید کرد
کد خبر: 143742
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | نبیل شعث، مشاور سیاسی محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان این که اظهارات ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیرامون معاهده بالفور باعث ایجاد تنش در روابط فلسطین با لندن می‌شود، گفت: تظاهرات‌هایی در مقابل سفارتخانه‌های انگلیس در اقصی نقاط جهان در اعتراض به معاهده بالفور برگزار خواهد شد.

به گزارش المیادین، وی افزود: ما درصدد آن هستیم که به دادگاه‌های انگلیسی و بین‌المللی برویم تا لندن را به دلیل نقش‌اش در آواره کردن فلسطینی‌ها محاکمه کنیم.

نبیل شعث خاطرنشان کرد: زنجیره فعالیت‌هایی علیه انگلیس صورت خواهد گرفت تا لندن به دلیل نقش‌اش در معاهده بالفور عذرخواهی کند. ما از انگلیس می‌خواهیم که کشور فلسطین در مرزهای سال 67 با پایتخت‌ قدس را به رسمیت بشناسد.

در همین حال اسامه القواسمی، عضو شورای انقلابی جنبش فتح و سخنگوی این جنبش تاکید کرد: برگزاری مراسم برای سالگرد معاهده شوم بالفور یک امر کاملا مردود است و به منزله انجام مجدد این جنایت است و اشغالگر و نظام آپارتاد نژادپرستانه علیه مردم ما را تشویق می‌کند و حمایت مستقیمی را به آن ارائه می‌دهد.

وی افزود: بهتر بود که دولت انگلیس به جای آنکه مراسم روز نکبت مردم فلسطین را برگزار کند که اولین فصل آن با این معاهده شوم در دوم نوامبر 1917 آغاز شد، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناخت.

قواسمی تاکید کرد که جنبش فتح از مردم قهرمان فلسطین و تمامی ملت‌های آزاده جهان می‌خواهد تا مخالفت خود را با این معاهده شوم ابراز کنند و در مقابل این اظهارات خصمانه علیه مردم فلسطین و علیه اصرار دولت انگلیس برای برگزاری مراسم سالگرد معاهده بالفور بایستند.

منبع : ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها