کد خبر: 143829
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

هنیه: دشمن صهیونیستی پشت ترور نافرجام ابونعیم است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دشمن صهیونیستی را مسئول ترور "توفیق ابونعیم"، فرمانده نیروهای امنیتی در نوار غزه معرفی کرد و از جنبش فتح خواست روند اجرای آشتی ملی را تسریع کند.

هنیه: دشمن صهیونیستی پشت ترور نافرجام ابونعیم است
کد خبر: 143829
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه پس از ملاقات ابو نعیم در بیمارستان و جویا شدن وضعیت سلامت او، تاکید کرد که شکست این اقدام جنایتکارانه را به ملت فلسطین، امت اسلام و اسرای فلسطینی تبریک عرض می‌کنم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه افزود: عامل این جنایت هر کسی که باشد، مطمئنا مسئول اصلی آن دشمن صهیونیستی و مزدورانش هستند.

وی اشاره کرد که هدف از چنین جنایتی، بازداشتن حماس از پایبندی به حقوق ملت فلسطین و مقاومت تا آزادسازی کامل این سرزمین است.

اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد: آنان که گمان می‌کنند با چنین جنایت‌هایی می‌توانند ما را از ادامه مسیرمان به سمت تحقق آشتی و وحدت ملی بازدارند، کاملا در اشتباه هستند.

هنیه تاکید کرد که جنبش متبوعش راه خود به سمت آشتی ملی و برچیدن دودستگی و اختلافات داخلی را ادامه می دهد.

وی از جنبش فتح و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست در روند اجرای آشتی ملی تسریع کنند تا دستان تمامی توطئه گران و آنان که می‌خواهند این آشتی را به شکست بکشانند، قطع شود و جبهه داخلی برای مقابله با اینگونه تجاوزات و توطئه‌ها بیش از پیش تقویت شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار داشت که سازمان اطلاعات مصر طی تماسی تلفنی وضعیت سلامت توفیق ابو نعیم را جویا شده و ضمن اعلام همبستگی با او، این جنایت بزدلانه را هم محکوم کرده است.

اسماعیل هنیه از سازمان اطلاعات مصر به خاطر تلاش‌ها و پیگیری همیشگی اوضاع فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

هنیه از رامی حمدالله، نخست وزیر دولت وفاق ملی نیز خواست از هیچ تلاش و اقدامی برای کشف جرئیات این جنایت و بازداشت و محاکمه عاملان آن دریغ نکند.

این در حالی است که ایاد بزم، سخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین در نوار غزه ظهر جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ترور نافرجام توفیق ابو نعیم فرمانده نیروهای امنیتی در نوار غزه خبر داد و گفت او در این حادثه زخمی شده و به بیمارستان انتقال داده شده اما اکنون وضعیت مناسبی دارد.

بزم تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی نوار غزه تحقیقات فوری و گسترده ای را برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز کرده‌اند.

گروه‌های فلسطینی طی بیانیه‌هایی جداگانه، این اقدام جنایتکارانه را به شدت محکوم کرده و گفتند که هدف از آن برهم زدن اوضاع غزه، ضربه زدن به امنیت غزه، خدمت به اهداف و خواسته‌های دشمن صهیونیستی و به شکست کشاندن آشتی ملی فلسطین است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها