کد خبر: 144268
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

«۵۳ نفر» بزرگ علوی به چاپ هفتم رسید/ انتشار چاپ سوم «چوب بدست‌های ورزیل» ساعدی

چاپ هفتم کتاب «۵۳ نفر» نوشته بزرگ علوی و سومین چاپ از نمایشنامه «چوب بدست‌های ورزیل» نوشته غلامحسین ساعدی توسط انتشارات نگاه منتشر شد.

«۵۳ نفر» بزرگ علوی به چاپ هفتم رسید/ انتشار چاپ سوم «چوب بدست‌های ورزیل» ساعدی
کد خبر: 144268
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | کتاب «۵۳ نفر» یکی از آثار سید مجتبی آقابزرگ علوی که با نام بزرگ علوی شناخته می شود، به تازگی به چاپ هفتم رسیده است. چاپ و تجدیدچاپ رمان‌ها و مجموعه داستان‌های بزرگ علوی توسط نشر نگاه انجام می‌شود.

«۵۳ نفر» گزارشی داستان‌گونه از این نویسنده است که برای اولین‌بار در سال ۱۳۳۰ چاپ شد. نام کتاب و همین طور داستانش به ۵۳ نفری اشاره دارد که در زمان پهلوی اول به جرم فعالیت سیاسی در یک گروه مبارز، دستگیر و همگی به زندان محکوم شدند. این افراد به محکومیت‌ها و مدت زمان‌های مختلف تحمل زندان، محکوم شدند. بزرگ علوی نیز یکی از این ۵۳ نفر بود که هنگام بازداشت به شغل معلمی مشغول بود. او اتفاقات مستندی را که در آن دوران برایش و همچنین برای ۵۲ دوست دیگرش رخ داده، در قالب داستان و در چارچوب ۳ فصل روایت کرده است. مقطع زمانی این روایت از زمان بازداشت و دستگیری تا روز ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ را در بر می‌گیرد. چاپ هفتم این کتاب با ۳۲۸ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر کتابی که این ناشر به تازگی از نویسندگان معاصر ادبیات فارسی تجدید چاپ کرده، «چوب به دست‌های ورزیل» نوشته غلامحسین ساعدی است. ساعدی داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویسی است که بیشتر او را به خاطر نمایشنامه «عزاداران بیل» که موجب ساخت فیلم «گاو» داریوش مهرجویی شد، می‌شناسند.

نمایشنامه «چوب بدست‌های ورزیل» که یک اثر نمادگرایانه است، با بهانه حضور مستشاران خارجی که برای بهبود شرایط به ایران آمده بودند، نوشته شده است. این مستشاران برای بهتر کردن اوضاع آمدند اما به مرور ماندنی شده و همه چیز را بلعیدند. در داستان «چوب بدست‌های ورزیل» هم یک روز حمله گرازها در یکی از دهات، مردم را به فکر مقابله می‌اندازد. گرازها همه محصول را نابود می‌کنند و روستائیان به فکر استخدام شکارچیانی تا گرازها را بکشند. در ادامه داستان، شکارچی‌ها به ده می‌آیند اما به اصطلاح کنگر خورده و لنگر می‌اندازند و موجب شکل‌گیری شرایطی می‌شوند که از حضور گرازها بدتر است. در نتیجه روستاییان چاره‌ای ندارند جز این که علیه شکارچیانی که استخدام کرده اند، قیام کنند...
این کتاب هم با ۹۶ صفحه و قیمت ۸ هزار تومان به چاپ سوم رسیده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها