کد خبر: 144433
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

در پی استعفای سعد الحریری؛

شیخ الاسلام: واشنگتن و ریاض درصدد متشنج کردن اوضاع لبنان هستند

«حسین شیخ الاسلام» مشاور وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با شبکه خبری المیادین در خصوص استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان گفت: واشنگتن و ریاض پس از شکست در منطقه، به دنبال متشنج کردن اوضاع لبنان هستند.

شیخ الاسلام: واشنگتن و ریاض درصدد متشنج کردن اوضاع لبنان هستند
کد خبر: 144433
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حسین شیخ الاسلام گفت: پس از شکست داعش و مغلوب شدن آمریکا در منطقه، واشنگتن و ریاض در تلاش برای متشنج کردن اوضاع در لبنان و منطقه هستند.

وی افزود: آمریکا، عربستان و متحدان آنها درصدد جبران شکست هایشان در منطقه هستند اما هرگز به این مُهم دست پیدا نخواهند کرد.

مشاور وزیر امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه صادر شده از سعد الحریری که در ریاض به سر می برد، گفت: «پس از 40 سال، آنها دوباره موضع خود را در خصوص شکست دادن قدرت ایران در منطقه تکرار می کنند، در حالی که هرگز موفق نشده اند.»

وی با بیان اینکه چه بهتر بود که حریری حکمت و تدبیر پدرش را داشت، گفت: «اما او اینگونه ژن ها را به ارث نبرده است.»

شیخ الاسلام ادامه داد: چه بهتر بود که حریری به شأن و عزت ملت لبنان احترام می گذاشت و استعفایش را از لبنان و نه عربستان تقدیم می کرد.

این مقام ایرانی تصریح کرد: بدون شک استعفای الحریری در چارچوب اقدامات ترتیب داده شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صورت گرفته است.

سعد الحریری امروز از ریاض پایتخت عربستان از نخست وزیری لبنان استعفا کرد.

وی در متن استعفای خود مدعی شده است: فضای کنونی لبنان شبیه به فضایی است که پدرم «رفیق الحریری» نخست وزیر اسبق لبنان در آن ترور شد و توطئه‌ای در پشت پرده برای هدف قرار دادن من در جریان است و بیم ترور شدن دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها