رئیس سازمان سینمایی: تنوع ژانر مهم‌تر از تعداد فیلم‌های تولیدی است

محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی معتقد است تنوع ژانرهای سینمایی مهم‌تر از تعداد فیلم‌های تولیدی در سال است و اگر تولید سالانه هم کم شود، هیچ ایرادی ندارد.

رئیس سازمان سینمایی: تنوع ژانر مهم‌تر از تعداد فیلم‌های تولیدی است
کد خبر: 144862
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | محمدمهدی حیدریان، رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری چندی پیش با صدور احکامی، مدیران سینمایی کشور را در دوره جدید معرفی کرد و همگی آنان را مسئول طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه محور سینمای ایران دانست. در همین ارتباط، محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی با اشاره به انتصاب رئیس تازه موزه سینما گفت: «موزه سینما بناست به عنوان عضوی از مجموعه سینمایی کشور، خودش را باز تعریف کند و در آن چارچوب بگوید چه برنامه‌هایی را برعهده دارد و در چه راستایی قرار است قدم بردارد. یکی از نقش‌هایی که بر عهده این بخش است، قاعدتا این است که سعی کند سینما و مزه سینمای ایران را به مخاطب بیرون از ایران بچشاند. در واقع قرار است فعالیت‌ها و برنامه‌هایش ناظر بر این باشد که این هدف را دنبال کند.»

حیدریان درباره فعالیت‌های شورای پروانه ساخت و شورای بازبینی نیز یادآور شد: «شورای بازبینی جدید به زودی کارش را شروع می‌کند. شورای پروانه ساخت نیز دو الی سه جلسه است که کارش را شروع کرده و همه اینها در ادامه کاری که شوراهای قبلی می‌کردند و البته متناسب با برنامه جامع سینمایی به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. نشست‌های ابتدایی که با هر کدام از این شوراها داشتیم در هفته آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد که نتیجه آن‌ها نیز به زودی اعلام خواهند شد.»

او افزود: «صحبت‌مان با این شوراها این است که این برنامه جامع که قرار است حاکم بر فعالیت‌های سینمایی باشد، به طور کامل رعایت شود. حاکمیت این برنامه جامع هم این است که آنچه که در این شوراها تعین پیدا می‌کند، به سایر اهالی سینما نیز منتقل شود. همچنین گفت‌وگوی ما با اهالی و دست‌اندرکاران صنوف نیز بیشتر می‌شود چون همین موارد را باید با همدیگر بیشتر رد و بدل کنیم تا فیلمسازان بیشتر بدانند برای دریافت پروانه ساخت با چه شرایطی روبه‌رو هستند. آن‌ها باید بدانند که در بازبینی با چه رویکردی مواجه خواهند شد.»

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: «این موارد به معنی رعایت حداقل کفی‌ها نیست، این‌که بگوییم خط قرمزها اینجاست، ساده‌ترین کار ممکن است. ما باید به سمت افق‌های مشخص شده حرکت کنیم. در واقع به هیچ وجه کمیت تولید، عاملی تعیین کننده برای ما نیست؛ هیچ مانعی ندارد تولیدمان یا صدور پروانه ساخت از 120 فیلم در سال به 70 فیلم برسد.»

او ادامه داد: «ما باید نیاز سینما را ببینیم، توانایی خودمان را به اندازه تامین این نیاز تقویت کنیم و به سمت تحقق آن هم برویم. شاید این تناسبات در حال حاضر کمی مورد کم‌توجهی قرار گرفته باشد اما حالا از این پس در دوره جدید وجه بیشتری از آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.»

حیدریان در پایان گفت: «ضرورت متنوع بودن محصولات روی پرده که ژانرها را معنا می‌‌‌دهد، مسئله‌ای است که دوستان در شورای پروانه ساخت به دنبال اطلاع رسانی آن به دوستان کارگردان و تهیه‌کننده هستند. آن‌ها این نکته را که باید چنین تنوع و آرایشی بر پرده سینما وجود داشته باشد، اطلاع‌رسانی خوهند کرد. این‌که هر شخصی در هر حوزه‌ای که علاقه‌مند است کار کند ایرادی ندارد اما ما در سینمای ایران باید تنوع را هم مدنظر داشته باشیم و به آن برسیم.»

منبع: خبرآنلاین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها