کد خبر: 144994
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رئیس شورای شهر یزد در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نفر چهل‌وپنجم انتخابات یزد از طرف جناح افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام شده بود/ نقش یک اصلاح‌طلب در لغو عضویت نیکنام تکذیب شد

علی‌اصغر باقری یکی از اعضای جناح افراطی یزد است که همیشه در نماز جمعه طومار تهیه می‌کنند؛ چه در زمان دولت اصلاحات و همچنین اکنون در زمان دولت آقای روحانی. ایشان علیه شخصیت‌های یزدی از جمله مرحوم صدوقی نیز در نماز جمعه مطلب پخش می‌کند. این آقا چنین سابقه‌ای در یزد دارد و همیشه دنبال اختلاف است. ایشان از طرف جناح افراطی برای شکایت از آقای نیکنام مامور شده بود.

نفر چهل‌وپنجم انتخابات یزد از طرف جناح افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام شده بود/ نقش یک اصلاح‌طلب در لغو عضویت نیکنام تکذیب شد
کد خبر: 144994
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد شایعه‌های مربوط به حضور یک اصلاح‌طلب پشت پرده شکایت اولیه از سپنتا نیکنام را رد کرد و گفت این فرد (سعیده غالبی) که حقوقدان است رسما اعلام کرده بود که حاضر است وکالت سپنتا را برعهده بگیرد. او می‌گوید علی‌اصغر باقری که نفر 45 انتخابات شورای شهر یزد است از جانب جناح افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام بود.

بعد از اینکه آقای واعظی اعلام کردند مجلس با قوه قضائیه برای حضور سپنتا نیکنام در جلسات شورای شهر تا زمان اصلاح قانون انتخابات شوراها توافق کرده، دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای داد که چنین توافقی نشده است؛ شما اطلاعی از این توافق ندارید؟

ظاهرا آقای کولیوند نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشتند و درخواست مهلت کردند که تا اصلاح قانون آقای نیکنام در جلسات شورا شرکت کنند. این در حد یک درخواست است نه توافق. هنوز قوه قضائیه به درخواست نمایندگان مجلس جوابی نداده است. به هر حال آقای سپنتا در مرخصی هستند.

این مرخصی دو هفته‌ای بود؟

مرخصی استعلاجی گرفتند.

تمدید شد؟

بله مرخصی دو هفته‌ای ایشان تمدید شد.

آقای باقری که نامزد انتخابات شورای شهر یزد بودند نفر 45 شده و در حقیقت با حذف آقای نیکنام از شورای شهر نفعی نمی‌برد؛ چه کسی یا کسانی پشت این شکایت بودند؟

شکایت ایشان به خاطر خودشان نبود. ایشان یکی از اعضای جناح افراطی یزد هستند که همیشه در نماز جمعه طومار تهیه می‌کنند؛ چه در زمان دولت اصلاحات و همچنین اکنون در زمان دولت آقای روحانی. ایشان علیه شخصیت‌های یزدی از جمله مرحوم صدوقی نیز در نماز جمعه مطلب پخش می‌کند. این آقا چنین سابقه‌ای در یزد دارد و همیشه دنبال اختلاف است. ایشان از طرف جناح افراطی برای شکایت از آقای نیکنام مامور شده بود وگرنه خودش در این زمینه نفعی نمی‌برد.

برخی شایعه‌ها مطرح است که نفر دوازدهم، خانم غالبی که فردی اصلاح‌طلب است پشت این قضیه بوده؛ شما تایید می‌کنید؟

نه. من اطلاعی ندارم. اما می‌دانم همسر خانم غالبی که حقوقدان است وقتی این اتفاق برای آقای نیکنام افتاد رسما اعلام کرد که حاضر است وکالت ایشان را برعهده بگیرد؛ بنابراین بعید می‌دانم ایشان پشت این شکایت باشد.

قبل از شکایت، آقای سپنتا در جلسات شورا بودند؟

بله. چند جلسه‌ای تشکیل شده بود.ایشان رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری بودند که هم به عنوان رئیس و هم به عنوان عضو شورای خیلی فعال بودند. الان یک انسان فعال در جمع ما نیست.

از چه تاریخی ایشان از حضور در جلسات شورا منع شدند؟

وقتی حکم ابلاغ شد فرمانداری تا مدتی حکم را ابلاغ نکرد. بعد از اینکه یکی از اعضای شورای نگهبان که یزدی هستند به یزد آمدند و خطبه خواندند و در نماز جمعه تهدید کردند، فرماندار روز بعد یعنی شنبه حکم را ابلاغ کرد. حکم به من ابلاغ شد اما من به آقای نیکنام ابلاغ نکردم. ولی خود آقای نیکنام درخواست مرخصی کردند.

شما هنوز هم بر نظر خود مبنی بر عدم اجرای این حکم هستید؟

بله. اگر قرار باشد این حکم اجرا شود من مجری آن نخواهم بود و استعفا می‌دهم. چون معتقدم این موضوع به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها