کد خبر: 145076
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

هشدار؛ ورزشکاران در معرض قارچ‌های پوستی هستند

یک متخصص پوست و مو گفت: ورزشکاران در معرض قارچ‌های پوستی هستند.

هشدار؛ ورزشکاران در معرض قارچ‌های پوستی هستند
کد خبر: 145076
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| دکتر حمید رشنو اظهار کرد: افرادی که در باشگاه‌های ورزشی عرق بسیار کرده و بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند به قارچ‌های پوستی مبتلا می‌شوند. لکه‌های قارچی نوعی کپک است که در شرایطی مانند گرما، رطوبت و تعریق رشد کرده و به صورت لکه‌های قهوه‌ای روی پوست ورزشکار ظاهر می‌شود. همچنین ورزشکارانی که زیاد دوش می‌گیرند و یا از لباس‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند روی پوستشان لکه‌های تیره نمایان است.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ورزشکاران باید از لباس‌های نخی استفاده کرده و موازین بهداشتی را رعایت کنند همچنین حوله خود را در حمام آویزان نکرده بلکه در معرض نور خورشید قرار دهند، اضافه کرد: این افراد برای از بین بردن قارچ‌های پوستی باید در هر استحمام خود از شامپوهای ضدقارچی استفاده کرده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بمالند تا این عارضه از بین برود.

وی با اشاره به اینکه بین یک تا سه هفته طول می‌کشد تا قارچ‌های پوستی از بین بروند، اظهار کرد: افرادی که لکه‌های پوستی را روی پوست خود رؤیت کردند حتماً باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

رشنو یادآور شد: معمولاً قسمت‌هایی از پوست فرد که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند مثل صورت، پشت دست‌ها، ساعد، گردن و سینه این لکه‌ها نمایان‌تر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها