کد خبر: 145077
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ونزوئلا در یک قدمی ورشکستگی

شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد ونزوئلا که با بحران سیاسی و انسانی گسترده رو به روست هم اکنون در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

ونزوئلا در یک قدمی ورشکستگی
کد خبر: 145077
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| میزان بدهی های ونزوئلا به بیش از صد و پنجاه میلیارد دلار رسیده است. ونزوئلا که پیش از این به سبب در اختیار داشتن منابع گسترده نفتی ثروتمندترین کشور آمریکای لاتین بود هم اکنون با خطر ناتوانی در بازپرداخت دیون مواجه است.

ونزوئلا باید روز جمعه هشتاد و یک میلیون دلار به شرکت نفتی پترولئوس دی ونزوئلا پرداخت می کرد. اما هنوز موفق نشده است این مبلغ را به وام دهنده خود بازگرداند.

دولت ونزوئلا تحریم های اعمال شده از سوی دشمن خود آمریکا را عامل این مشکلات اقتصادی می داند.

یک کارشناس اقتصادی ونزوئلا می گوید:« من فکر می کنم دولت سعی می کند خود را قربانی جلوه دهد و بگوید عوامل خارجی عامل بروز بحران است. به علاوه دولت به دنبال دامن زدن به واکنش های وام دهندگان است تا بتواند با آنها وارد مذاکره شود یا آنها را به اعمال فشار علیه آمریکا وادار کند. »

ونزوئلا باید تا پایان امسال حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار به وام دهندگان خود بازپرداخت کند. این کشور همچنین باید هشت میلیارد بازپرداخت در سال دوهزار و هجده داشته باشد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برای مذاکره دوباره وام دهندگان خود را روز دوشنبه به کاراکاس دعوت کرده بود. این نشست نتیجه چندانی به همراه نداشت. در هفته اخیر موسسات اعتبارسنجی درجه اعتباری این کشور را به دلیل قصور در بازپرداخت دیون کاهش داد.

استاد اقتصاد دانشگاه آمریکا می گوید قلب این فاجعه سیاست های اقتصادی پوپولیستی و غیر قابل قبول چند دهه گذشته است.

منبع: صدا و سیما
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها