اروپا؛ دومین مقصد صادراتی ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در ۲ سال بعد از برجام مشکلات بانکی به قوت خود باقی است، ولی با حل این مشکل می‌توان فعالیت‌های تجاری را گسترش داد.

اروپا؛ دومین مقصد صادراتی ایران
کد خبر: 145089
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مسعود خوانساری امروز در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: حجم تجارت ایران و اروپا پس از توافق هسته‌ای ۶۰ درصد افزایش یافته و می‌توان این حجم را هم افزایش داد.

وی افزود: در دو سال بعد از برجام مشکلات بانکی به قوت خود باقی است ولی با حل این مشکل می توان فعالیت های تجاری را گسترش داد.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: اتحادیه اروپا دومین هدف صادراتی ایران است و سالانه ۱۳ درصد سهم صادراتی ایران را تشکیل می دهد که البته این سهم می‌تواند بیشتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای بیش از ۲۰۰ هیأت تجاری و اقتصادی به ایران آمدند گفت: این هیأت‌ها بیشتر از کشورهای اروپایی به ایران آمدند اگرچه در بین آنها هیأت‌هایی هم از آسیا،‌آفریقا و سایر کشورها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کشور ایران با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و قطعاً پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران تولید می‌شود که می‌تواند زمینه‌های خوب صادراتی فراهم کند، اگرچه در برخی از اقلام کشاورزی واردکننده هستیم.

خوانساری اظهار داشت: ایران و اتحادیه اروپا می‌توانند در زمینه محصولات کشاورزی مکمل یکدیگر باشند و ایران با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر و با جمعیت کشورهای همسایه که حدود ۴۰۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند می‌تواند علاوه بر نیازهای داخلی نیازمندی‌های سایر کشورهای همسایه خودش را هم تأمین کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: ایران با تولید ناخالص داخلی خود جزو ۲۰ کشور بزرگ اقتصاد دنیا است و این کشور دومین قدرت بزرگ اقتصادی منطقه را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی از جمله صنایع غذایی می‌توانیم با اروپا فعالیت‌های تجاری و اقتصادی داشته باشیم، گفت: در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر هم ایران صادرکننده مواد غذایی به کشورهای همسایه خود است و قطعاً اروپا هم می‌تواند با سرمایه‌گذاری در داخل ایران، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی ما، نیازهای همسایه‌های ما را هم پوشش دهد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران پس از توافق هسته‌ای دفتری را به عنوان دفتر سرمایه‌گذاری خارج ایجاد کرد، گفت: هدف از ایجاد این دفتر تأمین نیازها داخلی کشور و همچنین مشخص کردن مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری و شناسایی پروژه‌های با قابلیت سرمایه‌گذاری بود.

وی اظهار داشت: همچنین ایران مسیر خوبی برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب و از شرق به غرب این کشور است.

منبع: فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها