کد خبر: 145137
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حیدر العبادی:

انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود

نخست وزیر عراق اعلام کرد: دولت وظیفه دارد با وجود چالش های امنیتی از زائران محافظت و خدمات را برای آنها فراهم کند.

انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود
کد خبر: 145137
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: دولت وظیفه دارد با وجود چالش های امنیتی از زائران محافظت و خدمات را برای آنها فراهم کند.
العبادی افزود: انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود و کشور هزینه زیادی را اختصاص داده است تا انتخابات در فضای سالم و بدون استفاده از سلاح برگزار شود.
العبادی تصریح کرد: نباید ارتش و بسیج مردمی در روند برگزاری انتخابات وارد شوند و در روند سیاسی کشور، کاستی هایی وجود دارد که می توانیم آن را اصلاح کنیم.
نخست وزیر عراق گفت: به این کشور در نبرد با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد شد و تلاش های تروریسم محکوم به شکست است.
وی افزود: برای (حل اختلاف ها با) مردم خود در استان های شمالی عراق نیازی به میانجیگری نداریم و متاسفیم که نیروهای (موسوم به) پیشمرگه ارتش عراق را به خیانت متهم کردند.
وی تصریح کرد: عناصر (موسوم به) پیشمرگه مامور بودند تا نیروهای امنیتی را به قتل برسانند و با آنها درگیر شوند اما نیروهای امنیتی از درگیری خودداری کردند.
العبادی افزود: تروریسم برای انجام عملیات، ضد غیرنظامیان تلاش خواهد کرد از اینرو باید هوشیار باشیم.
نخست وزیر عراق گفت: سفر من به عربستان سعودی جنبه تشریفاتی ندارد بلکه با هدف آغاز یک اقدام واقعی برای (حفظ) حاکمیت عراق است.
العبادی تصریح کرد: نخستین بار است که عربستان سعودی برای زائران خود به طور مستقیم تعدادی هواپیما به عراق اعزام می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها