وقوع گرد و غبار در تهران و پنج استان دیگر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور طی فردا از وقوع گرد و غبار در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان، اصفهان خبر داد.

وقوع گرد و غبار در تهران و پنج استان دیگر
کد خبر: 145157
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز همچنین در استان هرمزگان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (۲۱ آبان ماه)، با حرکت این امواج به سمت شرق، بارش در استان‌های واقع در نیمه شرقی، شامل استان‌های خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، شرق یزد، شرق اصفهان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ خواهد داد.

کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در این روز با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی، تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر به ویژه مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و تهران

وظیفه در ادامه با اشاره به مواج بودن دریای خزر طی فردا اظهار کرد: در این روز بارش در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان سمنان نیز قابل ملاحظه خواهد بود و بارش در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و تهران به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

گرد و غبار در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین ، مرکزی، سمنان، اصفهان

این کارشناس هواشناسی در ادامه اظهار کرد: فردا وزش باد شدید در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین ، مرکزی، سمنان، اصفهان و روز دوشنبه (۲۲ آبان ماه) وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه همچنان ناپایداری‌ها به صورت بارش باران، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

کاهش محسوس دما در شمال شرق و شرق کشور

به گفته وظیفه، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۲۲ تا ۲۴ آبان ماه) کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه در شمال شرق و شرق رخ خواهد داد.از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته به سبب پایداری جو، با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مواجه خواهیم بود که سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی تاکید کرد: از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و روز سه‌شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: تهران فردا (۲۱ آبان ماه) قسمتی ابری، همراه با وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر،در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان تهران در روز دوشنبه (۲۲ آبان ماه) صاف در بعدازظهر غبارمحلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها