از کامل‌تر شدن برنامه کنسرت‌ها تا یادی از دنیا فنی‌زاده

اعلام برنامه چند کنسرت موسیقی از جمله کنسرت موسیقی همایون شجریان و پورناظری‌ها، صحبت‌های علیرضا سمیع‌آذر درباره حراج تهران و دیگر حاشیه‌های حوزه تجسمی، روایت داریوش پیرنیاکان از ثبت ساز کمانچه و گفته‌های مرضیه برومند درباره دنیا فنی‌زاده در سالروز تولد این عروسک‌گردان از مهم‌ترین اخبار امروز حوزه فرهنگ و هنر بودند.

از کامل‌تر شدن برنامه کنسرت‌ها تا یادی از دنیا فنی‌زاده
کد خبر: 145190
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| امروز با اعلام چند کنسرت دیگر برنامه اجراهای موسیقی در آذرماه کامل‌تر شد تا نام‌هایی مثل همایون شجریان و پرواز همای هم در لیست چهره‌هایی قرار بگیرند که در این ماه روی صحنه خواهند رفت. کنسرت پرواز همای آذرماه امسال در تالار وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت تا این خواننده اجرایی را به همراه گروه مستان و پرواز داشته باشد. تالار وزارت کشور در ادامه میزبان همایون شجریان و سهراب و تهمورس پورناظری خواهد بود که جزییات آن را می‌توانید در اینجا بخوانید. اجرای رامیز قلی‌اف، نوازنده آذربایجانی با همراهی ارکستر سمفونیک «فرهنگ و هنر» یکی دیگر از کنسرت‌هایی است که امروز زمان آن اعلام شد.

علیرضا سمیع‌آذر در هنرهای تجسمی ایران چهره آشنایی است و نیاز به معرفی بیشتر ندارد. او که چند سالی است به عنوان مدیر حراج تهران فعالیت می‌کند امروز در گفت‌وگویی راجع به این حراج صحبت کرده است. سمیع‌آذر در این گفت‌وگو درباره گنجینه موزه، گالری‌داری، نگاه بخش دولتی به هنرهای تجسمی و کتابی که در دست انتشار دارد هم صحبت کرده که می‌توانید جزییات آن را در اینجا بخوانید.

داریوش پیرنیاکان به عنوان سرپرست تیم تهیه‌کننده و تدوین پرونده ثبت کمانچه در فهرست میراث ناملموس یونسکو درباره روند طی شده برای ثبت این ساز صحبت کرده است. به گفته او نحوه انعکاس اخبار مربوط به ثبت کمانچه در فضای مجازی این تصور را به وجود آورده که شخص خاصی این ساز را به ثبت رسانده است، در حالی که این‌طور نبود. او همچنین از تلاش برای ثبت سازهای عود و سنتور به نام ایران هم خبر داده که آن را می‌توانید در اینجا بخوانید.

امروز سالروز تولد دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان کلاه قرمزی بود که سال گذشته بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. مرضیه برومند به همین بهانه در گفت‌وگویی از دنیا فنی‌زاده صحبت کرده و از همکاری‌اش با این عروسک‌گردان گفته است. حرف‌های برومند درباره دنیا فنی‌زاده را اینجا بخوانید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها