نعمت احمدی با انتقاد از اوضاع مسکن مهر در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

پرونده مسکن مهر را می‌توان به صورت قانونی پیگیری کرد/احمدی نژاد و مدیرانش باید پاسخگوی مسکن مهر باشند/حاضرم شکایت از احمدی نژاد را پیگیری کنم/سبک سازی عامل ویرانی مسکن مهر در زلزله اخیر غرب کشور بود

زلزله اخیر در غرب کشور، موقعیتی را پیش آورد تا برخی ادعاهای رئیس دولت‌های نهم و دهم در مورد مسکن مهر بیشتر آشکار شود. وعده‌ها و ادعاهای احمدی‌نژاد، اینبار جان و مال بسیاری از مردم را درگیر خود کرد. نعمت احمدی، حقوقدان، با اشاره به اتفاقات پیش آمده، صراحتا از اعلام جرم علیه احمدی نژاد سخن به میان آورد.

پرونده مسکن مهر را می‌توان به صورت قانونی پیگیری کرد/احمدی نژاد و مدیرانش باید پاسخگوی مسکن مهر باشند/حاضرم شکایت از احمدی نژاد را پیگیری کنم/سبک سازی عامل ویرانی مسکن مهر در زلزله اخیر غرب کشور بود
کد خبر: 145529
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سیدمسعود آریادوست: نعمت احمدی وکیل دادگستری با اشاره به جرایم رخ داده در حوزه مسکن مهر و ضمن انتقاد شدید از کارکرد دولت احمدی نژاد در قبال مسکن مهر از اعلام جرم علیه او سخن گفت.

نعمت احمدی حقوق دان و وکیل دادگستری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به تخلفات صورت گرفته در حوزه مسکن مهر گفت: مسکن مهر یکی از دمل‌های چرکینی است که از دوره آقای احمدی‌نژاد آغاز شد و به گفته آقای روحانی 46 درصد از منابع مالی کشور را بلعید و به اینصورت خانواده‌ها مقروض شدند. مسکن مهر با فریب و دروغ ساخته شد.

وی افزود: در واقع ناایمن بودن مسکن مهر به خاطر فعالیت غلط چندین گروه است: مدیریت مسکن مهر و مهندس ناظر. مهندس ناظر، باید استحکام و مقاومت مسکن مهر را تایید کند. شهرداری‌ها نیز ناظر به ساخت و ساز مسکن مهر بوده‌اند.

احمدی با اشاره به تصمیمات دولت احمدی نژاد در قبال مسکن مهر تصریح کرد: کل مجموعه دست اندر کار مسکن مهر، از رییس جمهور تا معاونین و آن کسانی که در این قضیه دخیل هستند، به لحاظ وضعیتی که در حق مردم ایجاد کردند باید پاسخ بدهند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در مسکن مهر شخصا پرونده‌ای را پیگیری می‌کردم که در آن مفهومی با عنوان «سبک‌ سازی» مسکن مهر قید شده بود. وقتی از سبک‌سازی سوال کردم، پاسخ دادند که به عنوان نمونه اگر در احداث یک ساختمان، به فرض مثال 10 میلگرد باید به کار گرفته شود، طی یک فرمول ریاضی برآورد می‌شد که با 7 میلگرد هم می توان همان استحکام را درست کرد. استدلال آنها این بود هیچ ایرادی بر اساس فرومول ریاضی پیش نمی‌آید.

احمدی افزود: اگر به عملکرد مدیران مربوط به مسکن مهر مراجعه کنیم به کرات با واژه سبک سازی روبرو می‌شویم. همین سبک سازی عامل ویرانی مسکن مهر در زلزله اخیر غرب کشور بود.این اتفاق اگر در هر کشور دیگری بود، اکنون باید مسئولان به قانون پاسخ می‎دادند. اما در ایران در قبال مسکن مهر اینگونه نیست.

نعمت احمدی با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده در غرب کشور و فرار دولتمردان از قانون گفت: در حال حاضر اراده ای وجود ندارد که با آقای احمدی نژاد برخورد قانونی شود.

وی افزود: ایشان پرونده‌های متعددی را دارند ولی به لحاظ قانونی هیچکس پیگیر این مساله نیست. از آقای احمدی نژاد به عنوان کسی که مسکن مهر را طراحی و اجرایی کرد، یقینا می‌توان شکایت کرد.

این وکیل دادگستری با اشاره به زمان شکایت از احمدی نژاد گفت: شخصا حاضرم به عنوان یک مساله ملی، این قضیه را پیگیری کنم. اگر از مشکلات مسکن مهر، تامین دلیل گرفته شود و معایب آن را کارشناسان اعلام کنند، حاضرم به عنوان یک ایرانی،از آقای احمدی نژاد و گروه او شکایت کنم. قرار نیست که من حتما صاحب مسکن مهر باشم. من به عنوان یک ایرانی این مساله را حاضرم پیگیری کنم و از کیان ملت کشورم دفاع کنم.

خاطر نشان می شود، همزمان با اعلام آمادگی نعمت احمدی در مورد اعلام جرم علیه احمدی نژاد، چند تن از مسولان کشور، از این موضع حمایت کردند و وعده دادند که این موضوع را حتما پیگیری خواهند کرد. خبرهای بیشتری در این مورد منعکس خواهد شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها