در گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با دو نماینده مجلس مطرح شد:

کوهکن: لزوم رفع تبعیض ناروا در حقوق بازنشستگان لشکری/ جلودارزاده: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

انتقادات بازنشستگان لشکری به منظور اجرای کامل و یکباره مصوبه همسان‌سازی حقوق و دستمزدها توسط دولت موضوع جدیدی نیست اما دولت اقدام عملی به منظور رفع مشکل این قشر انجام نداده است.

کوهکن: لزوم رفع تبعیض ناروا در حقوق بازنشستگان لشکری/ جلودارزاده: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود
کد خبر: 145545
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- بارها شاهد تجمع ها و اعتراض‌های بازنشستگان کشور و لشکری نسبت به عدم‌اجرای مصوبه مجلس و عدم‌همسان‌سازی حقوق و مزایای آنها بوده‌ایم. اما تاکنون اقدام عملی از سوی دولت انجام نشده است و اعتراض بازنشستگان لشکری به منظور اجرای کامل و یکباره مصوبه همسان‌سازی حقوق و دستمزدها توسط دولت ادامه دارد.

در این خصوص محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: اصل را باید بر این بگذاریم که در نظام چه دولت و چه مجلس نگاهشان این است که به حکم اعتقادهایشان هر اقدامی را که از آن بوی تبعیض ناروا بیاید، بر طرف کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به بند 8 اصل 3 قانون اساسی تصریح کرد: این بند به تبعیض ناروا اشاره دارد و اگر حقوق بازنشستگان لشکری مصداق تبعیض ناروا باشد قطعا به عنوان اقدامی که خلاف بنده 8 اصل 3 قانون اساسی است هم دولت و هم مجلس مسئولیت دارند که آن را حل کنند.

کوهکن یادآور شد: در قانون برنامه ششم نمایندگانی که در کمیسیون تلفیق مسئولیت داشتند به نوعی این موضوع را در قانون آوردند تا این تبعیض برداشته شود و البته بهتر است که بگوییم حقوق بازنشستگان متعادل شود.

وی افزود: گاهی با یک حکم دولت را مکلف می کنیم و گاهی ترفیعات و امکاناتی اختصاص می دهیم. اگر در مرحله عمل درست اجرا شود عملا شاهد کاهش اختلاف حقوقها میان بازنشستگان و همسان سازی آن خواهیم بود.

جلودارزاده: امیدواریم قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

سهیلا جلودارزاده نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی نیز به اعتمادآنلاین گفت: در دوره‌ای حقوق بازنشستگان لشکری دو برابر شد و در آن شرایط حقوقشان بسیار پایین بود. اما با توجه به افت شدید ارزش پول، حقوقی که در حال حاضر دریافت می کنند نه در شأنشان است و نه پاسخگوی نیازهایشان.امیدواریم قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به انواع تحریم ها، مشکلات اقتصادی و فساد مالی که در کشور وجود دارد، باید بیش از هر چیز دیگر به مساله تولید ثروت در کشور بپردازیم تا بتوانیم قدردان بازنشستگان‌مان باشیم و مشکلات همه بازنشستگان را حل کنیم.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر، با تاکید بر لزوم سر و سامان دادن به صندوق‌های بازنشستگی از سوی دولت، خاطرنشان کرد: صندوق های بازنشستگی منابع کسب درآمد هستند اما چون دولتی مدیریت می شوند نتوانسته اند درآمد کافی داشته باشند تا حقوق را در سطح خوبی نگه دارند.

جلودارزاده در ادامه تاکید کرد: بنابراین یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه انجام می شود اصلاح امور صندوق ها است که باید بسیار جدی به آن پرداخته شود تا از شرایط فعلی نجات پیدا کنند و بتوانند به بازنشستگان‌شان برسند. صندوق ها زیر نظر دولت هستند اما در طول سالها بد اداره شدند.

وی افزود: صندوق های بازنشستگی، ذخیره برخی از دولت ها بودند و بسیاری از هزینه ها از طرق غیر قانونی توسط صندوق‌ها تامین می شد و مواردی از آن را در تامین اجتماعی شنیدیم و جامعه نظاره کرد. بنابراین این اصلاح باید از سوی دولت انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها