امیر حاتمی در ‌شورای استاندارد و کیفیت وزارت دفاع: ‌استانداردسازی یک اولویت‌ مهم در برنامه ۴ ساله وزارت دفاع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌توجه به ‌استانداردسازی رایکی از اولویت های مهم وزارت دفاع ‌ در برنامه ۴ ساله اعلام کرد و گفت: ‌سطح استانداردسازی را ‌از سطح سازمانی به سطح برون‌سازمانی و ملی توسعه خواهیم داد.

امیر حاتمی در ‌شورای استاندارد و کیفیت وزارت دفاع: ‌استانداردسازی یک اولویت‌ مهم در برنامه ۴ ساله وزارت دفاع است
کد خبر: 145574
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ امیر حاتمی در چهاردهمین جلسه شورای استاندارد و کیفیت وزارت دفاع با بیان اینکه در حوزه کیفیت و استاندارد نیاز به تلاش مضاعفی داریم، اظهار داشت: نیروهای مسلح باید بتوانند با توجه به شرایط کشور و منطقه، مأموریت‌های مهم محوله ‌را با محصولات و دستاوردهای دفاعی باکیفیت و استاندارد به انجام برسانند.

وی حفظ حدود و ثغور میهن اسلامی، دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی، استقلال کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مأموریت‌های مهم نیروهای مسلح دانست و افزود: ‌تحولات بسیار سریع در منطقه غرب آسیا بر حساسیت ماموریت نیروهای مسلح افزوده و ‌نیروهای مسلح با هدایت های حکیمانه مقام معظم فرمانده کل قوا ‌برای انجام این مهم، توقع پشتیبانی خوب و مؤثری را از مجموعه وزارت دفاع دارند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ‌هرچه به پیش می رویم توقع از وزارت دفاع نیز بیشتر ‌خواهد شد، تصریح کرد: این تحولات،کیفیت، کمیت، تنوع و سرعت بیشتری را ایجاب می کند و دستیابی به آنها هدف راهبردی وزارت دفاع است.

حاتمی با اشاره به اینکه تا رسیدن به اهداف عالی فاصله داریم، ادامه داد: ‌با توجه به پیشرفت ها و تحولات علمی، دو مولفه زمان و کیفیت، نسبی شده‌ و نسبت به میزان توقع سنجیده می‌شوند و پیشرفت‌های پیش رو به ما امکان کاهش زمان، افزایش سرعت ‌و افزایش کیفیت را خواهد داد و ‌باید به طور دائم آن را تعقیب کنیم.

وی گفت: سازمان توانمند، همواره ‌هوشمند و بصیر است و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در مسیر تحقق اهدف قرار ‌می دهد.

امیر حاتمی تاکید کرد: ‌استانداردسازی یکی از اولویت‌های مهم وزارت دفاع در برنامه چهار ساله است که به حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس جمهور ‌محترم و مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است .

وزیر دفاع با اشاره به اهمیت ‌توسعه استانداردسازی در وزارت دفاع افزود: ‌سطح استانداردسازی را در وزارت دفاع ‌از سطح سازمانی به سطح برون‌سازمانی و ملی توسعه خواهیم داد و باید بتوانیم در راستای ‌هوشمندسازی‌، این برنامه را در جهت اهدف مورد نظر قرار دهیم.


امیر سرتیپ حاتمی با تشریح اهمیت استانداردسازی در وزارت دفاع خاطرنشان کرد: "استانداردسازی" یک تفاهمی ‌بین پشتیبانی‌کننده و پشتیبانی‌شونده و یا تولیدکننده و بهره‌بردار است ‌و براساس زیرساخت‌ها، منابع‌، مقدورات و شاخصه‌های نیروهای مسلح، محصول را تولید می‌کنیم.

امیر حاتمی با اشاره به تاثیر استانداردسازی در میزان تعامل با نیروهای مسلح گفت: ‌استانداردسازی محصولات، هزینه‌های غیرضرور را حذف ‌و موجب کاهش هزینه‌ها و در نهایت تامین رضایتمندی نیروهای مسلح می‌شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه استانداردسازی محصولات باید ‌مورد توجه جدی مدیران عامل سازمان‌های صنعتی باشد، اظهار داشت: بحث استانداردهای پژوهشی نیز باید در اولویت قرار گیرد چرا که حاصل کار پژوهش‌محور ‌در یک قالب استاندارد در چرخه تولید قرار می‌گیرد.

وی بر استاندارد کردن خدمات و آموزش تاکید و تصریح کرد:‌ اگر به استانداردسازی در این حوزه‌ها توجه ویژه ‌شود، ان‌شاءالله نتایج بسیار خوبی در پشتیبانی کامل از نیروهای مسلح حاصل خواهد شد.

‌وزیر دفاع با بیان اینکه مرکز استاندارد باید تمرکز بیشتری بر روی استانداردسازی نهادها و فرآیندها داشته باشد،افزود: ‌این موضوع نقش به سزایی در بالا رفتن کیفیت و کاهش زمان و قیمت دارد و این مهم باید در سازمان‌های وزارت دفاع،‌ نیروهای مسلح و بهره‌برداران در اولویت باشد.

امیر حاتمی در ادامه گفت: باید مبانی‌ استانداردنویسی وزارت دفاع را به نیروهای مسلح ‌معرفی کنیم و ‌مرکز استاندارد در این زمینه وظیفه خاص دارد تا استاندارد محصولات را به نیروهای مسلح معرفی نماید.

وزیر دفاع ‌رضایت مشتری ‌را در استانداردسازی محصولات مهم دانست و تاکید کرد:‌ اگر سازوکار رضایت سنجی میان بهره‌بردار، پشتیبانی‌کننده و پشتیبانی‌شونده استاندارد شود حتما می‌تواند تعاملات را ‌عمیق‌تر و بیشتر کند.‌
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها