احمدی: بسیج آماده امدادرسانی به حاثه‌دیدگان زلزله غرب کشور است

مشاور رئیس سازمان بسیج گفت:بسیج با تمام ظرفیت آماده خدمت و امداد رسانی به حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور است.

احمدی: بسیج آماده امدادرسانی به حاثه‌دیدگان زلزله غرب کشور است
کد خبر: 145597
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اسماعیل احمدی مشاور رئیس سازمان بسیج در گفت‌وگویی درباره اقدامات بسیج برای کمک به زلزله‌دیدگان غرب کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیج از دل مردم بوده، این نیرو همیشه در بحران‌ها جزء اولین نیروهای امدادی در جهت کمک به نیازهای مردم است.

وی با بیان اینکه ۵۰ گروه جهادی در منطقه زلزله زده حضور دارند، تصریح کرد: با ساماندهی خوبی که در لحظات اول انجام گرفت، اعزام سازماندهی شده گردان‌های بسیج را به منطقه داشتیم و در حال حاضر نیز بیش از ۱۵۰ گروه جهادی دیگر آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.

مشاور رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه از دقایق اولیه حادثه اقدامات ارزشمندی در جهت درمان مجروحان انجام گرفت، گفت: بسیج با همکاری نیروهای مستقر در منطقه، بیمارستان صحرایی برپا کرده و پزشکان بسیجی در منطقه حضور دارند.

وی افزود: بیش از ۲۰ دستگاه آمبولانس، دستگاه کمپرسی، تعدادی جرثقیل و تانکرآب در منطقه یاری رسان آوارگان و حادثه دیدگان هستند.

احمدی با تأکید بر اینکه مدیریت بحران در بحران‌ها به خطوط تلفنی و وسایل ارتباطی توجه ویژه کند، بیان کرد: در حالی‌که خطوط ارتباطی در ساعات اولیه قطع بود، بسیج بیسیم هایی را در اختیار گردان‌های بیت المقدس بسیج قرار داد تا از اوضاع منطقه مطلع شویم.



وی با بیان اینکه ریاست سازمان بسیج به سپاه ایلام، کرمانشاه و شهرهای همجوار در جهت امداد رسانی ابلاغ رسمی کردند، اضافه کرد: با جلسه‌ای که با حضور سردار غیب پرور داشتیم ستاد ویژه ای به ریاست سردار فضلی جانشین سازمان بسیج و تیمی متشکل از جامعه پزشکی بسیج، بسیج سازندگی، بنیاد تعاون و بسیج مهندسی عمران برای امدادرسانی، برآورد خسارت در جهت بازسازی در منطقه و در کنار مجروحان و حادثه دیدگان حضور دارند.

مشاور رئیس سازمان بسیج خاطرنشان کرد: بسیج با تمام ظرفیت آماده خدمت و امداد رسانی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها