کد خبر: 145622
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از اختلال در رسیدن کمک‌های مردمی تا پیش‌بینی دمای هوای کرمانشاه

وقتی مهم‌ترین خبر این روزهای کشور وقوع زلزله 7/3 ریشتری در شهرهای غربی کشور است، قاعدتاً بسته خبری اجتماعی هم مجموعه تمام خبرهایی است که در مورد این رویداد می‌رسد.

از اختلال در رسیدن کمک‌های مردمی تا پیش‌بینی دمای هوای کرمانشاه
کد خبر: 145622
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| طبق جدیدترین آمارها تاکنون 430 نفر بر اساس زلزله کشته‌شده و 7600 مجروح زلزله در بیمارستان‌های شهرهای غربی پذیرفته‌شده‌اند و از این تعداد 1004 نفر در بیمارستان‌های همان شهرها بستری‌شده و 223 نفر هم به بیمارستان‌های واقع در شهرهای دیگر از جمله تهران فرستاده‌شده‌اند.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مردم تمام مناطق کشور و بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی برای کمک به مردم زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند. تاکنون نزدیک به 250 تن کمک‌های مردمی به دست زلزله‌زده‌ها رسیده است و بقیه کمک‌ها هم در راه رسیدن به مناطق آسیب‌دیده هستند.

مدارس کرمانشاه هم برای سومین روز متوالی تعطیل شد. اداره روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه، اعلام کرد: به‌علت خطرات احتمالی وقوع زلزله، فردا(چهارشنبه 24 آبان) مدارس همه دوره‌های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

متخصصان حاضر در مناطق زلزله‌زده از تخریب کامل 12 هزار واحد مسکونی و آسیب جدی به 576 روستا خبر می‌دهند. موضوع تخریب واحدهای مسکونی مسکن مهر و کشته شدن تعدادی از ساکنان آنها هم به محل بحث در رسانه‌ها تبدیل‌شده است تا جایی که معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تشکیل کمیته ارزیابی فنی برای بررسی مشکل پروژه‌های عمرانی استان که در زلزله اخیر دچار خسارت شدند، خبر داد .

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی هوای شهرهای استان کرمانشاه امشب سردتر می‌شود. این در حالی است که شهردار ازگله اعلام کرده که بسیاری از مردم در خیابان می‌خوابند. او امروز گفت: «مردم شهر شب‌ها را در خیابان می‌گذرانند و تحمل چنین شرایطی برای کودکان بسیار سخت شده است. متأسفانه 80 درصد شهر ازگله تخریب‌شده است و بنابراین به‌شدت نیازمند تأمین چادر برای اسکان زلزله‌زدگان هستیم. همچنین خواهش می‌کنم از سراسر ایران و یا شهرهای اطراف دارو به این شهر برسانید، چون نیاز شدید به دارو داریم. خرما، شیر، نان، آب، دارو، خشکبار، پتو و لوازم بهداشتی از نیازهای ضروری مردم منطقه است.

نحوه توزیع اقلام مورد نیاز مردم مناطق زلزله‌زده هم امروز محل بحث فراوان بود. عده‌ای از حاضران در این مناطق خبر از توزیع نامناسب این اقلام می‌دادند. حسین درخشان مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور با اعلام این خبر که در شرایط اضراری امکان توزیع دقیق وجود ندارد از مردم خواست همکاری بیشتری به خرج دهند.

برخی منابع خبری هم از ربوده شدن محتویات کامیون‌های حامل کمک‌های مردمی و غیر مردمی می‌دادند که این موضوع ابتدا تکذیب شد اما سردار شریف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین این موضوع را تائید کرد.

یکی دیگر از خبرهایی که امروز درباره میزان خرابی‌های زلزله منتشر شد مربوط به تخریب 44 مدرسه در مناطق زلزله‌زده بود. مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان این‌که 44 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان تخریب‌شده و قابلیت استفاده ندارند، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را حدود 86 میلیارد تومان اعلام کرد.

در حوادث این‌چنینی حمایت روانی از حادثه‌دیده‌ها اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان کرمانشاه از اعزام 100 روانشناس و مشاور به مناطق زلزله‌زده خبر داد.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها