حمیدرضا فولادگر

اختلاف سلیقه اجازه تشکیل حزب فراگیر را نمی‌دهد/تجربه حزب جمهوری اسلامی هرگز تکرار نمی شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان اینکه تشکیل مجدد حزبی همچون جمهوری اسلامی در کشور غیرممکن است، گفت که احزاب هریک از جریان‌های سیاسی کشور تمایلی به قرارگیری زیر یک چتر ندارند و صرفا زمان انتخابات تحت لوای ائتلاف یا جبهه فعال می‌شوند.

اختلاف سلیقه اجازه تشکیل حزب فراگیر را نمی‌دهد/تجربه حزب جمهوری اسلامی هرگز تکرار نمی شود
کد خبر: 145628
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حمیدرضا فولادگر درخصوص امکان تشکیل حزب فراگیر در کشور گفت: در وهله اول باید حزب فراگیر تعریف شود البته حزب فراگیر به معنایی که ابتدای انقلاب حزبی به نام جمهوری اسلامی داشتیم هیچ گاه قابل تکرار نخواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حزب جمهوری نیروهای اصیل انقلاب و خط امام(ره) را در بر می گرفت اما به خاطر اختلافات به چند گروه تجزیه شد که هیچ گاه نمی شود مجددا دوباره چنین حزبی تشکیل شود.

وی ادامه داد: با این حال هر جریان فکری می تواند یک حزب فراگیر داشته باشد برای مثال جریان فکری اصولگرا حزبی داشته باشد javascript:nicTemp(); که تمام نظرات را زیر چتر خود قرار دهد اما آنقدر سلایق فکری زیاد شده است که همین امر نیز دور از ذهن خواهد بود.

فولادگر ادامه داد: البته زمان انتخابات به فراخور لازم است که احزاب هر جریان در قالب ائتلاف یا جبهه گرد هم جمع می شوند اما امکان اینکه این احزاب تحت لوای یک حزب به فعالیت ادامه دهند، امکان پذیر نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره علت عدم تشکیل یک حزب فراگیر خاطرنشان ساخت: احزاب به خودی خود نمی خواهند تحت قالب یک حزب بزرگ فعالیت کنند البته این مدل نیز مشکلی ندارد اما باید درست بهره برداری شود و اگر در سراسر کشور شعبه نداشته باشد و کار سازمانی نکند قطعا از اقبال مردمی نسبت به آنها کاسته شده و رویکرد حکومتی نیز نسبت به آنها بی اهمیت خواهد شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها