کد خبر: 145631
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

به مناسبت هفته کتاب

آخرین کتابی که پزشکیان خوانده است/ توصیه به سیاستمداران؛ تاریخ بخوانید و عبرت بگیرید

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با هفته کتاب از آخرین کتابی که خوانده و علاقه خود به کتاب‌های تاریخی و سیاسی گفت.

آخرین کتابی که پزشکیان خوانده است/ توصیه به سیاستمداران؛ تاریخ بخوانید و عبرت بگیرید
کد خبر: 145631
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با هفته کتاب از آخرین کتابی که خوانده و علاقه خود به کتاب‌های تاریخی و سیاسی گفت. وی معتقد است تاریخ تکرار می‌شود، چراکه مردم و سیاست‌مداران علاقه‌ای به خواندن تاریخ و درس و عبرت گرفتن از آن ندارند.

تورق روزانه کتاب‌های پزشکی و مذهبی

پزشکیان با بیان اینکه روزانه کتاب‌های پزشکی و مذهبی را تورق می‌کند، درباره آخرین کتابی که خوانده است، گفت: «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟» نوشته «دارون‌عجم‌اوغلو» و «جیمزای.رابینسون» و ترجمه «محسن‌میردامادی» و «محمد‌حسین‌ نعیمی‌پور» عنوان آخرین کتابی است که حدود دو هفته پیش آن را تمام کردم.

چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟» با نگارشی درخشان و دلپذیر به پرسشی پاسخ می‌دهد که قرن‌ها متخصصان را درمانده کرده است؛ چرا برخی کشورها ثروتمند و برخی دیگر فقیرند و به واسطه ثروت و فقر، سلامتی و بیماری، غذا و قحطی از یکدیگر مجزا می‌شوند؟ درواقع این کتاب دلایل گرفتاری‌ها و بازماندن از پیشرفت را توضی می‌دهد.

قدرت در دست یک عده خاص باشد مملکت به زمین خواهد خورد

وی ادامه داد: این کتاب در پایان به این نتیجه می‌‌رسد که رشد و پیشرفت با همکاری همه اتفاق خواهد افتاد و لذا قدرت در دست یک عده خاص باشد مملکت به زمین خواهد خورد.

پزشکیان مطالعه این کتاب و کتاب‌های تاریخی را به نمایندگان مجلس و سیاست‌گذاران توصیه کرد و گفت: «قرآن کریم می‌فرماید؛ آیا در زمین سیر نمی‌کنید تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد»، سیاستمداران غربی که به این آیات باور ندارند در زمین سیر می‌کنند اما ما که به این آیات اعتقاد داریم در تاریخ کنجکاوی‌ای نمی‌کنیم؛ در حالی که نگاه به تاریخ و سرگذشت ملت‌ها دستور قرآن است تا از این طریق تجربه اندوخته، درس گرفته و از جهل خارج شویم و اشتباهات تاریخ را تکرار نکنیم.

علت ناکامی‌ ملت‌ها جهل و غفلت از سیاست‌های صحیح

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به محورهایی همچون تولید فقر و غنا، وزن تاریخ، رشد ممالک تحت سلطه نهادهای استثماری، موانع توسعه، توسعه معکوس، در هم شکستن قالب و فهم فقر و غنا به عنوان برخی از بخش‌های کتاب مذکور اشاره و تصریح کرد: در کتاب یادشده به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا عقب‌ماندگی ملت‌ها ناشی از فرهنگ، آب و هوا یا جغرافیاست؟ آبا جهل و غفلت از سیاست‌های صحیح علت ناکامی‌هاست؟

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها